Re: Temperatura dysków

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 06 Feb 2008 - 00:01:10 MET

** axelbest <axelbeast@gmail.com> wrote:

> Witam, mam 2 dyski seagate'a 320 gb Sata 300. Podlaczone sa aktualnie go
> plyty glownej gigabyte'a ga-g33-ds3r i zauwazylem ze temperatury dyskow jak
> dla mnie drastycznie wzrosly.Wczesniej mialem plyte glowna na chipsecie
> nforce 250 (tam nie bylo ncq i sata300).

Wzrosły po zmianie płyty?

> Teraz temperatura dyskow dochodzi do 53 stopni, normalnie maja po 45~47.
> Wczesniej mialem srednio 38, w porywach po 44 stopnie.

Może nowa płyta bardziej grzeje? :)

> Czy to moze byc spowodowane trybem sata 300 lub ncq ?

Zasadniczo nie - te technologie mają zmniejszać temperatury, nie odwrotnie.

> Poza tym kopiowanie plikow jakos bardziej obciaza komputer, dyski napewno nie
> pracuja w trybie pio.

Tzn. jak to się objawia?

> Czy wzrost temperatury o 10 stopni moze byc normalny ?

Tak. Zmieniłeś płytę, teoretycznie chipset na niej może grzać. Poza tym coś
jeszcze zmieniałeś? Dyski będą miały większą temperaturę jak w środku obudowy
coś je grzeje.