Re: dlugosc kabla usb

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Sun 03 Feb 2008 - 23:51:05 MET

W liście datowanym 3 lutego 2008 (22:21:28) napisano:
> Można też sobie zadać pytanie czemu 100Mb działa w sieci na 100m i
> więcej, a USB miałoby tylko działać na 5m. Chyba głównie dlatego że
> zwykły kabelek USB jest badziewny bez ekranu itp.

Bo podczas projektowania tych standardów przyjęto określone założenia.
Ethernet miał działać na obszarze całego budynku/kilku budynków - i na
takie potrzeby został stworzony. USB miało działać na obszarze
pomiędzy drukarką a PCtem, być tani, być plug&play i jednocześnie
zapewniać zasilanie.

Standard Ethernet określa, jakie kable mają być używane do transmisji,
aby działało. Można użyć innych kabli (widziałem instalację działającą
na 4 żyłowej skrętce telefonicznej) - i często będzie to działać. Ale
nie masz nigdy tej pewności.

Standard USB OIDP przewiduje przewód o długości do 5m + ewentualny
repeater. Prawdopodobnie, w większości przypadków będzie działać na
dłższym kablu, albo na kilku repeaterach. Z akcentem na
prawdopodobnie. Nie przekonasz się, dopóki nie spróbujesz. I nikt nie
da ci zapewnienia, że to będzie działać, bo po prostu standard tego
nie obejmuje.

--
Pozdrawiam
 Yakhub