Re: dlugosc kabla usb

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 04 Feb 2008 - 00:00:24 MET

** Yakhub <yakhub@gazeta.pl> wrote:

> Standard USB OIDP przewiduje przewód o długości do 5m + ewentualny repeater.
> Prawdopodobnie, w większości przypadków będzie działać na dłższym kablu, albo
> na kilku repeaterach. Z akcentem na prawdopodobnie. Nie przekonasz się,
> dopóki nie spróbujesz. I nikt nie da ci zapewnienia, że to będzie działać, bo
> po prostu standard tego nie obejmuje.

Tak czy inaczej tworzenie sieci w oparciu o USB (o to pyta OP) nie jest zbyt
dobrym pomysłem.

Nie napisano konkretnie co to za modem ale nie chce mi się wierzyć, że ma
interfejs USB, podczas gdy nie ma Ethernetu. Jak ma Ethernet (obstawiam, że ma)
to wystarczy podpiąć pod ten interfejs bezprzewodowy punkt dostępowy (Apek
tzw.), po drugiej stronie kartę bezprzewodową i będzie OK.

Prawdopodobnie kosztowo wyjdzie podobnie jakby starać się opierać
infrastrukturę o fafnaście wzmacniaczy USB i kabli dobrej jakości. Tylko
normalna sieć będzie o wiele bardziej elastyczna i wydajna.