Re: dlugosc kabla usb

Autor: Szymon Wróblewski <simw_at_SPAMMpoczta.onet.pl>
Data: Sun 03 Feb 2008 - 22:21:28 MET

> czy jest jakas graniczna wartosc, ktora moze miec kabel usb? mam na mysli
> np. polaczenie ze soba kilku przedluzaczy (tanie azjatyckie;)) do dlugosci
> np 20m, i transmisja internetu z modemu (od operatora tv kablowej)?
        Wbrew temu co inni piszą długość kabla USB może być zdecydowanie
wyższa. Oczywiście przy dłuższym kablu prawdopodobnie nie będzie można
uzyskać pełnej prędkości np USB 2.0 (jak dojdzie do mnie pen USB 2.0 to
sprawdzę), ale radzę po eksperymentować.
Na zachętę - mam u siebie myszke i klawiaturę podłączoną na kablu
długości ok 18m. Warunkiem w tym przypadku (tak sadzę - ale nie
sprawdzałem :) jest użycie jako kabla sygnałowego popularnej skrętki,
tak by druty sygnałowe były na jednej parze (splecione), a zasilanie np.
na drugiej.
Dostępne w sprzedaży wtyczki USB rewelacyjnie sie lutują na skrętce.
Dlaczego to działa, można zadać pytanie - mam teorie, ale dość pokręcone
więc zostawię je sobie - liczy się praktyka :)
        Można też sobie zadać pytanie czemu 100Mb działa w sieci na 100m i
więcej, a USB miałoby tylko działać na 5m. Chyba głównie dlatego że
zwykły kabelek USB jest badziewny bez ekranu itp.

--
Pozdrawiam
Simon