Re: Cool and Quite

Autor: Andrzej S. <A_S_at_nie_nie.pl>
Data: Tue 22 Jan 2008 - 08:49:35 MET

identyfikator: 20040501 pisze:
> kupiłem sobie procka AMD x2 widzę, że wiatrak boxowy ma złącze do Cool&
> Quite... chciałem zapytać jak to działa? ktoś ma taki procek i może mi
> coś napisać? jakie temperatury, czy się nie zawiesza przy graniu itp.

Q&Q jest niebezpieczne.

Komputer dziewiczy, Asrock k8Upgrade-nf3, świeży system, jeszcze
nie ma oryginalnych sterowników płyty. Pierwsze włączenie.

Zaglądam do BIOSu i włączam 'Q&Q'. Witarak zwalnia, chodzi wyraźnie
inaczej - trzepie skrzydłami cicho jak nocna cma - a ja sie ciesze.

Nagle smród przegrzanej elektroniki. Wiatrak stoi, lece tygrysem
do kompa, wyrywam kabel zasilania, dmucham na płyte.
Szczęściem nie było jeszcze obudowy, bo bym zauważył za późno...

Prawdopodobnie błędem było grzebanie w BIOSie przed zakonczeniem
instalacji sterów. Był tam m.in. sterownik AMD do procesora.

Na innej płycie (Asrock k8nf6g) włączenie Q&Q powoduje natychmiastowe
zawieszenie komputera. Nie pomaga update BIOSu ani sterowniki AMD.

Moim zdaniem 'Q&Q' to marketing. Jak ktos ma 'nadwyżke chłodu' na
procesorze - niech pomajstruje przy zasilaniu wiatraka z linii 5V.

pozdro

--
A S