Re: Chyba padnę, co za czasy nowy notebook za 1300 zł

Autor: Karthoon <karthoon.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Thu 17 Jan 2008 - 11:05:57 MET

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał(a):

> Ja bym strzelał, że to w wyniku cięcia kosztów przez HP i
> Toshibę (a więc i obniżania się ich jakości), a nie jakiejś
> znaczącej poprawy ze strony Acera ;)
>
> Tanie Toshiby nie cieszą się moją dobrą opinią.

No tak, ale te Acery kosztują własnie tyle, ile +- tanie Toshiby czy HP, więc
to raczej z tymi modelami trzeba porównywać. I dlatego to IMHO lepszy wybór

> Tu jest tym bardziej głupią opcją, bo koszt utrzymania note-
> booka jest znacznie wyższy, niż w przypadku komputera stacjo-
> narnego, koszt zakupu -- takoż, a wydajność -- marniejsza.
> Ekonomicznie jest to więc zakup idiotyczny. A zysk jaki --
> "nowocześnie" wyglądający komputer na biurku i teoretyczna
> możliwość zabrania "biura" do domu w celu dokończenia jakiejś
> pracy?

Koszt utrzymania nie jest wyższy - niby dlaczego ma być?
Koszt zakupu w sumie niewiele większy (zakładam, że mówimy o firmowych
rozwiązaniach). Wydajność? I tak większa, niż potrzeba - i laptopa i PC.

Zysk jest - zajmuje mniej miejsca (a miejsce kosztuje dziś więcej niż
elektronika), można popracować w domu czy w sali obok (to wbrew pozorom JEST
ważne), a i pracownik bardziej zadowolony (bo dostaje kolejny benefit).

Pomijając działy takie jak księgowość, administracja czy call center to wiele
firm już od jakiegoś czasu kupuje (albo bierze w leasing) głównie laptopy.