monitor - NEC, Samsung czy Asus?

Autor: Jacek Popławski <jpopl_at_interia.pl>
Data: Mon 07 Jan 2008 - 16:46:36 MET

Kupienie monitora LCD to chyba najtrudniejsza rzecz pod słońcem.
Nie chodzi nawet o cenę, bardziej o to, że boję się dostać martwe piksele.

Wymagania:
- 19 cali
- brak panoramy
- brak żałosnych głośników i analogowego tunera (mamy XXI wiek!)
- absolutnie odpada LG

Rozważam trzy modele:

1) NEC 1970NX - ale mają tylko 1 sztukę we Wrocławiu i chyba mi jej nie
chcą przed zakupem pokazać

2) Samsung 971P - ten monitor wymaga programu pod Windows do ustawień,
to jest chore, ja używam Linuksa

3) Asus LS201 - niby wszystko dobrze (i fajny film na youtube), ale
matryca TN

Co możecie jeszcze polecić?

Każdy z tych monitorów może mieć martwe piksele i nie wiem jak sobie z
nimi poradzić. Nie chcę wydać ponad 1000zł i sie męczyć z popsutym obrazem.