Re: Dlaczego Toshiba montuje w laptopach powolne dyski (4200 prm) ?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 21 Nov 2007 - 15:04:42 MET

Agent pisze:
> My się chyba nie rozumiemy. Ja nie neguję żeby laptopa kupować jak
> najoszczędniejszego. Mówie tylko że nie zawsze się tego od niego
> oczekuje. Ja np wolę nico wyższa wydajnośc kosztem mniejszego czasu na
> baterii. Do pokazania zdjęć znajomym czy podłączenia laptopa do tv i
> obejrzeina filmu spokojnie mi starczy i nie narzekam. [...]

No ale w takim przypadku musisz szukać w innej *kategorii*
produktów. Bo, kontynuując analogię motoryzacyjną, na razie
wygląda to tak, jakbyś ten 2.5-litrowy silnik chciał wepchnąć
do Daewoo Tico. Nie da się. Po prostu się nie da. Jak chcesz
taki silnik, nawet za cenę dużego spalania, to kup pickupa.
Zapłacisz dużo więcej, będzie dwa razy większy i cięższy,
ale będzie miał Twój wybrany silnik.

Podobnie z notebookami: są serie komputerów (IIRC HP Pavilion
czy Acer Aspire) grubych, ciężkich i nieporęcznych, ale wciąż
jeszcze mobilnych w sensie "można je wsadzić do torby i prze-
nieść, jak ktoś ma krzepę w ramionach" i - co dla Ciebie
ważne - wyposażonych w pojemne i szybkie dyski, spore możli-
wości rozszerzania pamięci, najszybsze procesory i dużo
różnych wyjść. Nie pracują długo na baterii, ale dają duże
możliwości. To właśnie takie "pickupy". Natomiast te popularne
komputery w klasie do 3000-3500 zł to takie "Tico" i nie
szukaj tam zbyt dokładnie pojemnych dysków i innych wysoko-
wydajnych bajerów, bo rzadko się tam pojawią w ogóle...

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |