Re: Dlaczego Toshiba montuje w laptopach powolne dyski (4200 prm) ?

Autor: Agent <agentmietek_at_op.pl>
Data: Wed 21 Nov 2007 - 14:05:17 MET

news:fi18th$on0$1@polsl.pl...

> Oczywiście, że rzadko są. Ja mam w swoim desktopie ciągle
> dysk 40 GB i mam na nim wolnego miejsca trochę. (*)
>
> Owszem, dzisiaj nie ma sensu kupować tak małego dysku
> do komputera stacjonarnego, bo najbardziej opłacalne są
> dyski z zakresu 200-250 GB. Ale komputer przenośny to
> inna sprawa, niż desktop.

> Tak? Dlaczego? Generujesz tyle danych, które musisz trzymać
> cały czas pod ręką? Ja poważnie pracuję na komputerze, piszę
> programy, książki, artykuły, strony WWW, a nie mam więcej niż
> 2 GiB dokumentów. W jaki sposób zatem tworzysz więcej?

> [...]
Nie wiem czemu zakładasz że użytkownicy laptopów to głównie profesjonaliści.
Ja bym powiedział, że jest wręcz odwrotnie i laptopy kupuje teraz większość
korzystając z jego mobilności w taki sposób aby go co najwyżej przenieść z
pokoju do pokoju albo a miejsca na miejsce i tutaj tez się nie sprawdzi
dektpop-replacement. No i śmiem twierdzić że profesjonaliści tez używają
laptopa żeby np pojechac w delegację i cos tam na nim zrobić gdzie jest
jednak zasilanie albo siedzą przy nim w pracy. Co Ty takiego robisz że
potrzebujesz wielu godzin użytkowania laptopa na baterii? Dla mnie praca na
kolanach w samochodzie odpada ,pociągiem tez nie podróżuję a jeśli nawet to
zdarza się już zasilanie w pociągach.

Zgodzę się natomiast że duży dysk jest potrzebny do trzymania na nim wielu
filmów lub gier srednio legalnych