Re: Dlaczego Toshiba montuje w laptopach powolne dyski (4200 prm) ?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 21 Nov 2007 - 14:13:06 MET

Agent pisze:
> Nie wiem czemu zakładasz że użytkownicy laptopów to głównie
> profesjonaliści. Ja bym powiedział, że jest wręcz odwrotnie i laptopy

Skąd wniosek że tak zakładam? Przeczytaj moją wypowiedź
jeszcze raz, bo jej nie zrozumiałeś chyba.

> pracy. Co Ty takiego robisz że potrzebujesz wielu godzin użytkowania
> laptopa na baterii? Dla mnie praca na kolanach w samochodzie odpada

Uruchamiam go w czasie prowadzenia zajęć (i nie chcę wtedy
wyciągać zasilacza i szukać wolnych gniazdek, bo potrzebny
mi jest sumarycznie przez kilkadziesiąt minut na kilka
godzin), w czasie przerw jak studenci chcą coś się dowie-
dzieć a propos swoich ocen, w domu jak chcę komuś w innym
pokoju coś przeczytać albo pokazać znajomym jakąś galerię
zdjęć przez pół godzinki, albo po prostu siadając wygodnie
w fotelu i pisząc artykuł bez ciągnącego się za mną kabla
i grzejącego się modułu ładującego akumulatora.

A do desktopa siadam jak mam do zrobienia coś nie wymaga-
jącego ani mobilności, ani nawet wielkiej wygody pracy,
albo coś wymagającego dużej mocy obliczeniowej.

> Zgodzę się natomiast że duży dysk jest potrzebny do trzymania na nim
> wielu filmów lub gier srednio legalnych

Właśnie. I nie należy tego popierać.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |