Re: dziwne nowe klawiatury

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Mon 12 Nov 2007 - 15:16:09 MET

Radosław Sokół pisze:
> Bo jestem zawsze za unifikacją, standaryzacją i wprowadzaniem
> funkcjonalności hot-plug i plug-and-play. PS/2 jest standardem
> sprzed jakichś 15 lat pi razy oko i wtedy się tym wszystkim
> nie przejmowano po prostu.

Standard DIN mógł zostać, ale przeszkadzało postępowcowm, że za dużo
miejsca wtyczka zajmowała? Gniazdo DIN różni sie czymkolwiek od PS/2
poza wielkością wtyku?

> BIOSy często są wyposażane w emulację PS/2 za pomocą myszy
> USB, by takie programy działały.

Często, ale nie zawsze. U nie np. nie ma tej opcji. A myszka pod PS/2
działa tak samo dobrze jak pod USB, tylko mniej z nią problemów.

> A jak się wysypie sterownik PS/2 to zostaje USB. Wiesz,
> to bezsensowny argument ;)

Z padem sterów od USB i innymi dziwnymi zdarzeniami się już spotkałem. A
z padem stera od PS/2 jeszcze nie.

> Największym według mnie problemem portu PS/2 jest gięcie
> styków przy lekko krzywym wkładaniu wtyczki.

Niektórym ludziom sprawia problem włożenie płyty CD/DVD bez jej
złamania, wtyczki PATA też mają dużo bolców i wkładając krzywo można
część bolców pogiąć. Debilowi nie pomożesz i tak popsuje co jest do
popsucia. Kiedyś jakoś mniej było ludzi, którym problemy sprawiały
najprostsze czynności manualne. Nieprawdaż?

> To tak a propos *realnych* problemów z PS/2, na jakie
> natknąłem się w ostatnich dwóch latach w laboratorium
> komputerowym.

Czyli naprawdę niewiele, a już na pewno nie tyle, żeby uzasadniało
podłączanie myszki czy klawiatury do USB

--
|Tomasz Dębkowski | www.i-slownik.pl      |