Re: dziwne nowe klawiatury

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 12 Nov 2007 - 11:40:31 MET

Tomaszek pisze:
> Z całym szacunkiem, ale to są takie pierdoły, że z ich powodu nie ma co
> uśmiercać standardu PS/2. Trochę to jest forsowane na siłę, ot tak

Przesadzasz trochę.

> zmiany dla samych zmian. Nowy standard podłączenia myszki to okazja do
> podniesienia cen i wmówienia klientom, że płacą za coś nowego. 90%

Jakoś nie zauważyłem, by płyty i myszy USB były wyraźnie
droższe. Szczególnie te lepsze jakościowo.

> Twoja stronka świadczy o tym, że z choinki się nie urwałeś. Dlatego tym
> bardziej mnie dziwi, że bronisz tej "nowej jakości"

Bo jestem zawsze za unifikacją, standaryzacją i wprowadzaniem
funkcjonalności hot-plug i plug-and-play. PS/2 jest standardem
sprzed jakichś 15 lat pi razy oko i wtedy się tym wszystkim
nie przejmowano po prostu.

> No ja dodam brak mozliwości współpracy z niektórymi programami
> bootowalnymi z płytki, z racji tego, że nie posiadają sterowników do

BIOSy często są wyposażane w emulację PS/2 za pomocą myszy
USB, by takie programy działały.

A nowe narzędzia powinny być budowane w oparciu o jądra
obsługujące USB. Na przykład na bazie Linuksa można zrobić
bardzo funkcjonalne płyty ratunkowe obsługujące USB nie
tylko dla klawiatury i myszy, ale też nośników danych
czy interfejsów sieciowych.

> systemie wysypie się sterownik do koncentratora USB, to pozostaje
> klawiatura. To bardzo wygodne jest i to jest prawdziwy postęp...

A jak się wysypie sterownik PS/2 to zostaje USB. Wiesz,
to bezsensowny argument ;)

> one z braku wiedzy i umiejętności użytkownika. A z portem PS/2 dosłownie
> kilka i najczęsciej wynikały one z podłączenia myszki przez jakąś

Największym według mnie problemem portu PS/2 jest gięcie
styków przy lekko krzywym wkładaniu wtyczki. Czasem też
łamie się plastikowy bolec w środku i wtedy całość jest
jeszcze trudniejsza do stabilnego wsadzenia. Wtyczkę
łatwo jest wyszarpnąć, a niektóre za krótkie wtyczki nie
pasują do niektórych płyt (nie stykają i mysz nie działa).
To tak a propos *realnych* problemów z PS/2, na jakie
natknąłem się w ostatnich dwóch latach w laboratorium
komputerowym.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |