Re: dziwne nowe klawiatury

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 19 Nov 2007 - 10:32:24 MET

Tomaszek pisze:
> Standard DIN mógł zostać, ale przeszkadzało postępowcowm, że za dużo
> miejsca wtyczka zajmowała? Gniazdo DIN różni sie czymkolwiek od PS/2
> poza wielkością wtyku?

Tą metodą to dojdziemy zaraz do zupełnie archaicznych
rozwiązań.

Zmiany nie muszą być uzasadnione jakimiś specjalnymi
argumentami. W przypadku przejścia DIN->PS/2 najważniejsze
było zmniejszenie ilości zajmowanego miejsca, unifikacja z
gniazdem myszy i zmiana standardu, by klienci kupowali nowe
klawiatury. Z czasem nowy standard się przyjął po prostu.

> Często, ale nie zawsze. U nie np. nie ma tej opcji. A myszka pod PS/2

Narzekaj na producenta płyty. Nawet na moim starym FICu 503+
była opcja emulacji klawiatury PS/2 z USB. A na płytach Gigabyte
na których teraz składałem nowe komputery, wyposażonych w oba
gniazda PS/2, jest w BIOSie emulacja i klawiatury, i myszy.

> działa tak samo dobrze jak pod USB, tylko mniej z nią problemów.

W Twoich zastosowaniach. A w moich wszystko jedno i dla-
tego w żaden sposób nie poprę Twoich narzekań :) Zresztą
większości użytkowników jest wszystko jedno, bo po prostu
odpalają Windows czy Linuksa i używają myszy bez problemów.

> Niektórym ludziom sprawia problem włożenie płyty CD/DVD bez jej
> złamania, wtyczki PATA też mają dużo bolców i wkładając krzywo można

Ale nawet przy delikatnym wkładaniu wtyczki wtyk PS/2 jest
łatwo uszkodzić. A nie zawsze ma się dostęp do tyłu kompu-
tera, czasem trzeba na ślepo manipulować wtykiem. A wtedy
zdolność "samonaprowadzania" pinów bez gięcia jest kluczowa.

> Czyli naprawdę niewiele, a już na pewno nie tyle, żeby uzasadniało
> podłączanie myszki czy klawiatury do USB

Powtarzam to samo: nawet gdyby klawiatury/myszy USB nie miały
*żadnych* zalet w stosunku do PS/2, migracja byłaby przesą-
dzona. Po prostu stary standard za długo istnieje jak na
potrzeby producentów. Ale - co pisałem już w tym wątku -
zalety jednak są, choć może dla Ciebie nieistotne (tak samo,
jak dla mnie nieistotne są wady, które przedstawiasz).

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |