Re: Dysk mi pada - kto zdiagnozuje S.M.A.R.T?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Tue 06 Nov 2007 - 00:38:07 MET

Dnia Mon, 05 Nov 2007 20:39:54 +0100, Marcin Kocur napisał(a):

> Nie nie, miałem na myśli serwisy typu http://pastebin.com/
Hmm, ale tam chyba nie bardzo to pasuje - z tego co zrozumiałem z pobieżnej
lektury, to tam się debuguje kod :)

> Noo... nie. Przesłanka będzie wtedy, gdy tych sektorów (zapasowych)
> zabraknie i te uszkodzone staną się widoczne dla systemu.

No, ale chyba w połączeniu z "cyk-trrrrr..." to już jest jakaś przesłanka? :)
Swoją drogą, odpaliłem ten test - tylko nie bardzo widzę jaki jest jego
status...

Natomiast teraz przy smartctl -a jest trochę zmian:
 - Raw_Read_Error_Rate ma wartość "1", wcześniej było "0"
 - Hardware_ECC_Recovered ma wartość "3396608" a było "29128" - spora zmiana...

I jeszcze to:
SMART Self-test log structure revision number 1
Num Test_Description Status Remaining LifeTime(hours) LBA_of_first_error
# 1 Extended offline Completed: read failure 90% 5733 -

Chyba zapuszczę non-destructive badblocks, może coś znajdzie...
W dmesg nadal ani śladu problemów.

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944