Re: Dysk mi pada - kto zdiagnozuje S.M.A.R.T?

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_gmail.com.wytnij>
Data: Tue 06 Nov 2007 - 15:39:00 MET

Osoba Jacek Osiecki napisała na pl.comp.pecet:

> Hmm, ale tam chyba nie bardzo to pasuje - z tego co zrozumiałem z
> pobieżnej lektury, to tam się debuguje kod :)
Grr. Wklejasz log na taki serwis, podsyłasz linka i już na grupie można
sobie pooglądać nierozjechany output.

> No, ale chyba w połączeniu z "cyk-trrrrr..." to już jest jakaś
> przesłanka? :)
;)
> Swoją drogą, odpaliłem ten test - tylko nie bardzo
> widzę jaki jest jego status...
Można go dostać przez smartctl -a :

> Natomiast teraz przy smartctl -a jest trochę zmian:
> - Raw_Read_Error_Rate ma wartość "1", wcześniej było "0"
> - Hardware_ECC_Recovered ma wartość "3396608" a było "29128" - spora
> zmiana...
To akurat nie ma większego znaczenia.

> I jeszcze to:
> SMART Self-test log structure revision number 1
> Num Test_Description Status Remaining
> LifeTime(hours) LBA_of_first_error
> # 1 Extended offline Completed: read failure 90% 5733
> # -
A tu masz wspomniany status. Completed: read failure to Twoja
przesłanka, a właściwie dowód. Dysk jest niesprawny. Powinno być tak
jak tu http://www.wklej.org/id/330c49aaad linia 168.

> Chyba zapuszczę non-destructive badblocks, może coś znajdzie...
> W dmesg nadal ani śladu problemów.
W tej chwili to już bez znaczenia.

--
Pozdrawiam