Re: Z cyklu jaki pecet: wydajny, tani i cichy?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 03 Nov 2007 - 01:13:18 MET

** BartekK <sibi@nospamdrut.org> wrote:

> To ja sie nie znam, widocznie wiesz co chcesz zrobić ;) więc to zrób.

Ja też tak do końca nie. ;) Jakbyś chciał się poznać to: http://xensource.com/
rzuć okiem.

VMware Server i takie tam to są nastawione na rynek powiedzmy konsumencki gdzie
user Windows chce sobie uruchomić Linuksa i vice versa. Mi zależy na czymś
trochę innym. ;)

> Jeśli chcesz oszczędzić (a masz budżet niemały jednak)

Mały, mały. Jakby mnie było stać to chociażby cyknąłbym sobie wypasioną
wyciszaną obudowę i zasilacz z ogromnym wystającym radiatorem (ale za to
cichym). Niestety ta inwestycja podniosłaby o kilkaset procent koszty. :|

> to weź athlona x2 z serii niskomocowej jakiejś - też mają zmienne mnożniki,
> C&Q itd. Tylko nie mam pojęcia jak u nich z wirtualizacją sprzętową - chyba
> nie istnieje? Jeśli chcesz mieć wydajności trochę więcej przy podobnych
> mocach emitowanych - weź E4500. Jeśli uparcie potrzebujesz sprzętowego
> wsparcia wirtualizacji - to weź coś jak E6600 (albo nawet E6700 wiem, drogi
> jest... ale przynajmniej ma zakres mnożników od x6 do x10) i puść go na 200
> zamiast 266MHz fsb, ze zmniejszonym zasilaniem - powinien byc zimny jak lod.

Dzięki wielkie. Jutro to wszystko zgarnę do przysłowiowej kupy i się nad tym
zastanowię. Nieocenieni w każdym razie jesteście. :) Kupno peceta to masakra -
tyle wyborów.

> "twin" to ja tam nie wiem, co spec od marketingu palił ;) Aczkolwiek bywają
> pamięci ze znaczkiem "dual" z okazji tego że są sprzedawane parami paczkowane
> po 2szt (2 płytki), żeby spiący magazynier wydający ci pamięci nie dał dwóch
> totalnie innych, tylko akurat te dwie razem, z tej samej serii i o tych
> samych parametrach, bo to lepiej w dualu działa.

O. Czyli to po prostu mają być dwie kości? No to jeszcze inaczej - lepiej N GB
w jednej czy N/2 w dwóch kościach? I dlaczemu?

> Czy ja wiem? ~800zl za 1TB, aczkolwiek jak ma być tanio to np BARRACUDA ES
> 7200.1 250GB SATA2 8MB - okolo 190zl netto (nie powiesz ze to drogo za dysk
> do zastosowan biznesowych?), wyciąga pod ~100MB/s w hdparm

Nie tak ma być i do domu nie do biznesowych (cokolwiek). :) Mają być dwa w
RAID1. Szybkie, a pojemności to mogą mieć nawet 20GB.

Eee to da się. ;)