Re: Z cyklu jaki pecet: wydajny, tani i cichy?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 03 Nov 2007 - 00:58:38 MET

Konrad Kosmowski pisze:
> Bo to zupełnie nie o to chodzi. VMware głównie działa szybciej ze względu na
> użytkowe walory tzn. np. obecne parawirtualizowane sterowniki grafiki czy
> myszki. W odpalaniu Windows faktycznie to ma kluczowe znaczenie - interfejs
> będzie Ci działał szybciej. Ale ja chcę sobie po prostu poklastrować instalacje
> Linuksa, jakoś nie widzi mi się utrzymywanie jako głównego systemu czegoś co
> zawiera wszelkie pakiety nagłówkowe - wolę sobie to wrzucić na wirtualkę.
To ja sie nie znam, widocznie wiesz co chcesz zrobić ;) więc to zrób.

> Czyli co polecasz? ;)
Jeśli chcesz oszczędzić (a masz budżet niemały jednak) to weź athlona x2
z serii niskomocowej jakiejś - też mają zmienne mnożniki, C&Q itd. Tylko
nie mam pojęcia jak u nich z wirtualizacją sprzętową - chyba nie
istnieje? Jeśli chcesz mieć wydajności trochę więcej przy podobnych
mocach emitowanych - weź E4500. Jeśli uparcie potrzebujesz sprzętowego
wsparcia wirtualizacji - to weź coś jak E6600 (albo nawet E6700 wiem,
drogi jest... ale przynajmniej ma zakres mnożników od x6 do x10) i puść
go na 200 zamiast 266MHz fsb, ze zmniejszonym zasilaniem - powinien byc
zimny jak lod.

> Nie chcę używanych. Tzn. mają być w dwóch kościach w sensie wkładam dwa układy?
> Bo w ofertach jest coś takiego jak *twin* i nie wiem o co chodzi?
"twin" to ja tam nie wiem, co spec od marketingu palił ;)
Aczkolwiek bywają pamięci ze znaczkiem "dual" z okazji tego że są
sprzedawane parami paczkowane po 2szt (2 płytki), żeby spiący magazynier
wydający ci pamięci nie dał dwóch totalnie innych, tylko akurat te dwie
razem, z tej samej serii i o tych samych parametrach, bo to lepiej w
dualu działa.

> Ale one chyba dosyć drogie są?
Czy ja wiem? ~800zl za 1TB, aczkolwiek jak ma być tanio to np BARRACUDA
ES 7200.1 250GB SATA2 8MB - okolo 190zl netto (nie powiesz ze to drogo
za dysk do zastosowan biznesowych?), wyciąga pod ~100MB/s w hdparm

> A nie da się po prostu dokupić?
Jako akcesorium do chiefteca - nie spotkałem. Jako część zamienna do
dvd/cd - występuje np
http://www.maritex.com.pl/images/product-fotos/va/KAN-AVIN39BL.jpg i
kosztuje na poziomie 4zł/10szt (a bywają tańsze, tylko akurat zgubiłem
gdzie je kupowałem)