Re: Z cyklu jaki pecet: wydajny, tani i cichy?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 03 Nov 2007 - 00:13:40 MET

** BartekK <sibi@nospamdrut.org> wrote:

> A czemuś się na tą wirtualizację uparł?

Xen.

> W paru benchmarkach i testach wychodzi że vmware i inne takie działają wcale
> niezauważalnie szybciej z wirtualizacją jak i bez...

Bo to zupełnie nie o to chodzi. VMware głównie działa szybciej ze względu na
użytkowe walory tzn. np. obecne parawirtualizowane sterowniki grafiki czy
myszki. W odpalaniu Windows faktycznie to ma kluczowe znaczenie - interfejs
będzie Ci działał szybciej. Ale ja chcę sobie po prostu poklastrować instalacje
Linuksa, jakoś nie widzi mi się utrzymywanie jako głównego systemu czegoś co
zawiera wszelkie pakiety nagłówkowe - wolę sobie to wrzucić na wirtualkę.

> A po włączeniu wirtualizacji (w jądrze) zaczynają się schody z driverami (z
> ati to nie wspomne, bo tam ze wszystkim są schody, ale nawet z nvidia) Wg
> mnie - bierz Core2Duo z największym zakresem mnożników, a najwolniejszym
> zegarem defaultowym, czyli np E4500 - mnożniki zmienia od x11 (prędkość
> nominalna 2.2GHz) do x6. Czyli najbardziej potrafi zwolnić i najwięcej
> oszczędza (ciepła, hałasu). Weźmiesz najbiedniejszego E6300 - będziesz miał
> wirtualizację (kłopotliwą) a mnożniki tylko x6 i x7 więc pożytek ze
> zwalniania prawie żaden

Czyli co polecasz? ;)

> Wydajność obsługi ramu nadal ma amd x64 lepsze niż intel, ale przy ddr2-800
> (a przynajmniej 667) w 2 kościach 512MB (bo takie są teraz tanie i można
> używane parę miesięcy kupić za pół ceny, bo ludzie się vistowo-upgradują)
> obie platformy dobrze dają radę.

Nie chcę używanych. Tzn. mają być w dwóch kościach w sensie wkładam dwa układy?
Bo w ofertach jest coś takiego jak *twin* i nie wiem o co chodzi?

> Barracuda 7200.11, duże (wręcz za duże, chyba od 500GB w górę) ciche i bardzo
> wydajne, bo bardzo gęsty zapis i dobry transfer, wd-raptory się zaczynają
> chować a przy tym jest wielkokrotnie ciszej i taniej.

Ale one chyba dosyć drogie są?

> Bardzo dobry wybór. Zobacz obudowy chiefteca mATX (lub atx) z serii SMART
> (nie ma ich chyba na oficjalnej stronie chiefteca polska!), np takie cudeńo
> jak SM-01B-B-350F np:
> http://www.pcmegastore.nl/catalog/images/10000903_small.jpg Zalety: cena
> (~230zl z zasilaczem), cichy porządny zasilacz 350W który tobie spokojnie
> wystarczy, i rozwiązania: - dysk montowany "klasycznie" ale można też go
> montować przez "gumowe tulejki-amortyzatorki" do otworków od dołu dysku,

O to, to. :)

> tak że jest on zamontowany elastycznie. W obudowie jest koszyczek do
> zamontowania 2 dysków w ten sposób ale niestety dają tylko 4
> tulejki-amortyzatorki - albo trzeba przykręcać po 2, albo zmajstrować sobie
> własne (np z cd-romów starych)

A nie da się po prostu dokupić?

> płyta i wogóle cała konstrukcja jest "dogórynogami" - tzn zasilacz jest na
> górze, ale płyta głowna odwrotnie - gniazda klawiatury/myszy wychodzą przy
> podłodze, otwiera się prawą stronę komputera a nie lewą by dostać się do
> kart.

Mi to ryba, nie zamierzam ani nie chcę tam zaglądać. :)

> Sensowne o tyle, że procesor siedzi w najniższej częsci obudowy - gdzie jest
> najzimniej (i wentylator najwolniej może się kręcić). - Przód obudowy jest
> jedną wielką kratką wentylacyjną (pod którą można założyć filtr powietrza) i
> obudowa jest mocno przewiewna - a za tym zimna i cicha (jeśli wentylatory
> mają termostaty).

OK. Dzięki za RE. Już prawie większość kwestii mam opanowanych.