Re: z cyklu na ch** mi lcd

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Mon 29 Oct 2007 - 10:10:53 MET

> no coz nie moga tego potwierdzic doswiadczenia moje i osob ktore tez
> uzywaja monitorow zakupionych na allegro - byc moze spowodowane jest to
> tym ze monitory o tak duzych przekatnych nie byly robione z taka
> minimalizacja ksoztow i sa po porstu lepszej jakosc.

Jest w tym sporo racji. Duże, zawodowe monitory sprzed lat były znacznie
lepsze niż ostatki produkcji.

> Co do kineskopow to sam widze na codzien kineskopy pracujace non stop od
> 20 lat i dopiero zaczynaja sie z nimi problemy,

Zależy jakie. Sony Trnitron w wersji monitorowej (nie TV) nie przeżywa bez
poważnego uszczerbku na obrazie więcej jak 5-7 lat. Troche lepiej, ale też
bez rewelacji jest z Mitsubishi Diamondtron. Znacznie trwalsze są tradycyjne
kineskopy, nie tak wyżyłowane (z maską diagonalną). Faktycznie widuje się
takie w zadziwiająco podeszłym wieku. Jednak uczciwie pojecie "jakość" na
takich monitorach jest już mocno historyczne.

> byl wykonany z mysla o mneijszej trwalosci i przyjmujac ostroznie 10 lat
> to kineskop w monitorze z 2004 roku powinien bez wiekszych problemow
> pracowac do 2014 roku - j

To tylko teoria. Praktyka z jaką mam styczność tego absolutnie nie
potwierdza. Od lat nie widziałem dobrego monitora CRT.

> jest szansa ze do tego czasu powstana w koncu alternatywy dla kineskopow
> bo LCD jak na razie nie jest dla CRT

Sugeruję sprawdzić dobre monitory LCD, nie masówkę.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!