Re: czy warto kupić używany sprzęt?

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Mon 29 Oct 2007 - 09:57:58 MET

Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

> W skrajnym przypadku plik wymiany będzie zerowy, ale w ogóle
[...]
> Jeśli się komuś wydaje, że plik wymiany zostanie uruchomiony
> **dopiero wówczas**, gdy zabraknie RAMu, to znak nieomylny,
> iż ten ktoś widzi (ma na myśli) system typu DOS. :)

Aha, a uruchomienie zerowego pliku jakie ma znaczenie dla poruszanego
tematu (przypomnę to, od czego kolejny dzień uciekasz: twierdzisz, że
swap jest zajęty pod windowsem w przynajmniej 200 MB i wydajność systemu
nic na tym nie traci, a nawet jest wskazane aby swap był używany).

BTW

 09:51:55 up 5 days, 13:03, 1 user, load average: 0.05, 0.06, 0.02

             total used free shared buffers cached
Mem: 774476 674452 100024 0 96128 359204
-/+ buffers/cache: 219120 555356
Swap: 498004 0 498004

> Plik wymiany zostanie uruchomiony zawsze, gdy ten plik w ogóle będzie.

Wcześniej pisałeś, że nie da się wyłączyć. Teraz twierdzisz, że
uruchomiony będzie warunkowo.

> (gdy będzie miejsce na ów plik) Oczywiście teraz piszę o systemie
> operacyjnym typu Windows czy Linuks, nie o systemie operacyjnym
> typu DOS.

A jeszcze zapomniałeś, że wklejałem wynik polecenia swapoff - czekamy na
kolejny warunek.

0

> -- zabieramy trochę (powiedzmy połowę) RAMu, uruchamiamy
> komputer i sprawdzamy użycie pliku wymiany

0

> -- dokładamy trochę (powiedzmy do 2 GB) RAMu, uruchamiamy
> komputer i sprawdzamy użycie pliku wymiany

0

> -- zmieniamy jeszcze mocniej ilość RAMu, uruchamiamy
> komputer i sprawdzamy użycie pliku wymiany

0

> Poza ilością RAMu niczego nie_ruszamy/nie_zmieniamy: ten
> sam system, te same programy, te same peryferia, tyle
> samo miejsca na dyskach, te same ustawienia systemów itd.

No. I?

> Czy na pustym/gołym/nieobciążonym systemie (Windows czy Linuks) plik
> wymiany nie jest potrzebny, gdy w komputerze mamy 2 GB?

Nie jest potrzebny.

> Czy zmniejszy
> się zajętość tego pliku po dodaniu lub odjęciu znaczącej ilości RAMu?

Nie, bo zerową zajętość niespecjalnie da się zmniejszyć.

> Jeśli się zmieni -- jak mocno i w którą stronę? Oczywiście zakładam,
> iż miejsce na ów pik jest na dysku czy dyskach.

Gdybyś się znał cokolwiek na Linuksie, to byś wiedział że zakładany w
99% przypadków jest na partycji, więc rozmiar jest stały. Zakładany w
niecałym 1% pozostałości pliku też wykorzystuje jego stały rozmiar. A
to, co zostanie, to są dopiero jakieś instalacje z dyamicznym swapem,
promile użytkowników tak ma.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/