Re: laptop do gier za +-3500 zl brutto

Autor: Kris <nospam_at_spam.be>
Data: Fri 26 Oct 2007 - 23:18:59 MET DST

"PSYLO" <psylo.wytnijto@o2.pl> wrote in message
news:fftj9m$ph9$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Polecam obejrzeć strony producentów laptopów robionych pod gry, np.
> http://www.alienware.com
> Modeli z 8800 jeszcze nie ma, ale np. takie z dwiema 7950 GTX 512MB GDDR3
> połączonymi w SLI są jak najbardziej osiągalne. To jednak zdecydowanie nie
> ta półka co laptopy biurowe i "domowe"...

Podobnie jak laptopy specjalnie przeznaczone pod profesjonalna obrobke video
dla specow z Hollywood z szybkimi pamieciami flash (lub podobna technologia)
zmiast HDD :).
Tylko po pierwsze, kto to sprzedaje i po drugie kto to kupuje.

> A stacjonarne sprzed roku jaką miały wydajność? Wszystko zależy od tego o
> jakiej klasie sprzętowej tutaj mówimy.

Wybierz sobie jakis. Ja mysle, ze GF8400M jest przynajmniej na poziomie
GF7600.

> Z wieloma nowymi i tymi, które już wkrótce wyjdą - może być spory problem.
> Stalkera sobie na tym nie wyobrażam ;) Oczywiście jeśli mówimy tutaj o
> sensownej wydajności dla FPP, więc co najmniej te 40-50 fps przy natywnej
> rozdzielczości. Wymagania rosną teraz w piorunującym tempie, na chwilę
> obecną już nie jest większym problemem kupić grę, która nie będzie
> działała nawet na GF 7300GT.

Ja tam o Stalkerach nie podyskutuje, nie gram, a we wszystko co gram to mi
spokojnie starcza Radeon 9700 i Dothan 2GHz.

> Warto też wspomnieć o tym, że jeśli laptop dysponuje dobrą kartą graficzną
> to automatycznie traci sporo na czasie pracy z baterią. Dlatego też,
> według mnie, jeśli to ma być maszyna do gier to o niebo lepszym
> rozwiązaniem będzie komputer stacjonarny - za 3500 zł można kupić bardzo
> wydajną maszynę.

Wypasiona karta graficzna zmniejsza czas pracy tylko gdy jest uzywana. Takze
nie ma co sie martwic tym wiekszym zuzyciem energii. Poza tym, gdy sie nie
gra i pracuje na bateriach zawsze mozna taktowanie obnizyc do minimalnego
poziomu. Nie ma co sie zatem wiekszym zuzyciem energii specjalnie podniecac.

Aczkolwiek zgodze sie, ze na stacjonarny komp wpakujesz lepsze GPU i przez
to bedzie on wydajniejszy od lapa pewnych nowych grach. I to w zasadzie
wszystko. Taka grafika tez kosztuje troche. Z drugiej storny skoro sie gosc
pyta o lapa, to zakladam, ze chce TAKZE moc go przeniesc to tu to tam i nie
chodzi mu tylko o kilka metrow. Zatem pytajacy musio sobie odpowiedziec, czy
bardzo mu zalezy na najnowszych grach FPP, czy potrzebuje mobilnego kompa.

Kris