Re: wspomaganie h264 najtaniej

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Thu 18 Oct 2007 - 01:55:23 MET DST

Marx <marx@sorry.too.much.spam.write.to.newsgroup> wrote:

> Jaka najtansza karta graficzna skutecznie wspomaga dekodowanie
> strumienia h.264 uzywanego w telewizji cyfrowej DVB-S2?
> Czy jest cos tanszego niz Radeon 2400?

            Wszystkie Radeony od X1xxx w gore, tak samo GF od 6200, choc to jest
akceleracja raczej symboliczna, w GF7 jest ciut lepiej, a wyrazna roznice
z PureVideo sa dopiero w GF8.

A z rozwiazan praktycznych: daruj sobie. Ile mozna ogladac LuxeTV czy
AstraHD Demo? Niczego wiecej nie odbierzesz. Raz ze dekodowanie platnych
TV jest nielegalne (teoretycznie nawet jak masz abonament bo przelamujesz
slynne "skuteczne techniczne..."), dwa ze AFAIK praktycznie niemozliwe,
jedynie z chwilowymi lukami w zabezpieczeniach. O n-ce na komputerze
zapomnij. Zreszta oni tam maja jakas paranoje jesli chodzi o
zabezpieczenia. Nie wiem jak z obecnym softem nboxow, ale jak wybieralem
platforme to n-ka zostala skreslona przez to, ze blokowano dodatkowe
wyjscie wizji - aktwne moglo byc tylko jedno - dla mnie sprawa wazna bo nie
dalo podlaczyc sie bezprzewodowego transmitera do TV w kuchni.

A jak chces ogladac trailery w 1080p H264 (nie powiem - ciesza oko i
pokazuja jak TV moze wygladac za kilka lat) to zainteresuj sie mplayerem
(jest nie tylko pod linuksa, ale pod win32 tez - masz nawet ladny pakiet
od razu skonfigurowany z SMPlayererem i MPUI:

http://tirnanog.fate.jp/mirror/Misc%20(not%20by%20celtic_druid)/mplayer_GUI/LoRd_MuldeR/

Na A64, P4 i szybszych CPU przy 1080p CPU bedzie sie nudzil. Na innych
kodekach i palyerach (CoreAVC nie sprawdzalem bo platny) przy 1080p
obciazenie srednie bylo od 80 do 100% i zaciecia przy bardziej zlozonym
obrazie na 2500 MHz A64, z Mpleyerem wynosilo ~30%, a przy X2 CPU nudzi
sie z obciazeniem ~15%.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl