Re: SB X-Fi - Ktory model wybrac?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Thu 18 Oct 2007 - 01:30:03 MET DST

tg <a@a.a> wrote:

> jezeli gry to raczej audigy czy ew. xgamer (zeby eax mialo)

            A X-Fi Extrme Music czy Gamer Fatality PRO to sprzetowego EAX 5
nie maja? Zejdz na ziemie i nie wprowadzaj ludzi w blad. Co by nie mowic
o XFi to EAX 5.0 jest swietne, zwlaszcza na sluchawkach, czego bardzo
brakuje w Audigy z EAX do 4.

> jezeli miales caly czas integre to "cenie sobie dobry dzwiek" raczej
> dziwnie brzmi (IMHO dowolna integra to dzwiek slaby lub sredni w zal.
> od plyty)

            Fakt - do wiekszosci zintegrowanych dzwiekowek AC97 szkoda
przyzwoitych glosnikow. Nawet jak sam uklad nie jest taki zly, to w
wiekszosci przetworniki CA/AC sa fatalne. Z Xfi czy Audigy te glosniki
pewnie dostana "drugie zycie" ;)

> generalnie to ja bym bral audigy 2 zs oem to koszt max 170 pln

            Go gier? Troche bez sensu - jak oszczedzamy to bierze sie pierwsze
Audigy SB0090 itp. za 60-70 zl (tez obsluguje EAX 1-4, OpenAL jak 2ZS,
a problemy z odbiorem 24bitowych probek nie maja w grach znaczenia),
a jak ma byc wypas do gier bez wiekszego oszczedzania to wybor jest miedzy
wspomnianymi na wstepie dwoma modelami XFi.

> (bron boze te low profile co po 70 zlotych na allego sa ) a reszte wydal
> na cos innego

            AudigySE AKA Live24bit AKA XFI XtemeAudio - jeden czort, za to cena
i sterowniki inne. Zreszta ta karta nie jest zla ale do sluchania muzyki,
absolutnie nie do gier. Tu brak DSP nie przeszkadza, a tor analogowoy ma
prawie tak dobry jak 2ZS, na pewno lepszy od pierwszych Audigy i wczesnych
2 albo 4 OEM.

> w stosunku do xmusic masz eax co afaik w grach nieco pomaga
> na tych glosnikach

            Jeszcze raz - NIE WPROWADZAJ LUDZI W BLAD. XFi Xtreme Music ma
normalny CA20k1 z pelnym sprzetowym EAX 5 (w stosunku do DUZO prostszego
EAX4 w Audigy), od Fatality pro rozni sie glownie brakiem tych 64 MB XRAM
majac jedynie podreczne 2 MB na potrzeby obrobki przez ringbus bo PCI jest
tu za wolne.

> (a smiem twierdzic ze na dowolnych innych tez)
> roznicy w stosunku do innych kart creative nie uslyszysz zadnych

            Powiem tak - idz do kogos z XFi, zaloz sluchawki (przydaje sie
zwlaszcza wieczorami i w nocy), przestaw mikser na tryb suchawkowy
i pograj w jedna z nowych gierek z EAX 5. Wtedy pogadamy.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl