Re: SB X-Fi - Ktory model wybrac?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Thu 18 Oct 2007 - 01:17:36 MET DST

Misiek <misiekfu@poczta.onet.pl> wrote:

> Jak na razie nastawilem sie na X-Fi XtremeMusic GOLD ale mysle tez o
> X-FI XTREME GAMER-FATALITY PRO EDITION tylko nie wiem czy jest sens
> wydac ponad 100zl wiecej za tego GAMERa.

            IMHO dobrze wybrales, a ostatecznie zalezy to od ilosci gotowki jaka
chcesz wydac na karte. Ja bym bral Xreme Music za mniej niz 300 zl, ale
jesli chcesz wydac wiecej to powoli pojawia sie troche gierek ladujacych
sample do XRAM (64 MB vs 2 MB w standardowych X-Fi). Poszukaj testos - moze
roznica wydajnosci jest minimalna, ale trudno mi uwierzyc bys to odczul
- IMHO lepiej dolozyc do lepszej grafiki jesli chodzi o gry.

> Nie jestem moze jakims
> zapalonym audiofilem ale z drugiej strony cenie sobie doby dzwiek :)

            Do tego X-Fi i inne karty CT nadaja sie - to sa niezle dzwiekowki DO
GIER. Audiofilom itp. nie wspominaj o kartach CT bo Cie zywcem zjedza - to
tak jak z Makowkami - "kup Maca, bedziesz artysta" ;)

> slyszalem ze X-Fi maja problemy z jakimis plytami glownymi. Ja mam Asusa
> M2N-E. Bede wdzieczny za kazda podpowiedz :)

            AFAIK raczej w druga strone - Asus wypuscil serie wybitnie spie*ch
plyt na NF4. Problemy byly nie tylko z XFI, ale np: plyty albo karty
nagminnie palily sie przy bardziej pradozernych kartach PCI 2.x zasilanych
z 5V (np: popularny SkyStar2). Na innych plytach nie bylo problemow - Asus
zchrzanil projekt zasilania w skutek nadmiernych oszczednosci. Kiedys (tak
do konca lat 90.) to byl Mercedes wsrod plyt glownych - mozna bylo byc
pewny ze to stabilna i sprawdzona konstrukcja. A teraz z Asusem jest jak z
kazdym innym srednim producentem plyt - ma modele bardzo udane, ajk i
fatalne.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl