Komputer się nie (zawsze) włącza

Autor: Lukasz <pisznajuznet.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 14 Oct 2007 - 18:47:24 MET DST

Witam specjalistów :-)

Parę dni temu zakupiłem taki oto komputer:

http://sklep.vobis.pl/oferta/komputery/dla_domu/702359_vp_q6600_xpower.aspx

Dla nieklikaczy: Core 2 Quad Q6600, 2GB pamięci, płyta Intel G33, o ile się
nie mylę marki Gigabyte. Do tego karta grafiki GeForce 8600GT.

I mam z nim problem ;-)

Objawy: komputer nie chce się włączyć, to znaczy wygląda to tak: lampka
zasilania jest włączona, słychać, że coś w środku zaczyna się obracać, ale
twardy dysk nie zaczyna pracować, a monitor nie dostaje od komputera sygnału
(zamiast zielonej lampki, która pali się standardowo, zapalona jest lampka
pomarańczowa - dokładnie tak się dzieje, jak monitor podłączę do zasilania i
nie wepnę go do komputera).

Parę razy trzeba powtórzyć procedurę takiego "połowicznego" uruchamiania, by
komputer "załapał" i uruchomił się poprawnie (teraz przecież z niego piszę
:-). Przeszukałem google, ale raz ciężko mi dokładnie opisać objawy w polu
wyszukiwarki, dwa - objawy są na tyle ogólne, że przyczyną może być wszystko.
Wiem na pewno, że nie jest to kabel zasilający, bo ten wymieniłem i dalej tak
samo.

Pytania są dwa: pierwsze - co może powodować takie działanie? Drugie - czy to
coś, co mogę naprawić sam, czy raczej oddać komputer do serwisu?

Z góry dziękuję za pomoc.

Łukasz