Re: Komputer się nie (zawsze) włącza

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 15 Oct 2007 - 10:25:56 MET DST

Lukasz pisze:
> Objawy: komputer nie chce się włączyć, to znaczy wygląda to tak: lampka
> zasilania jest włączona, słychać, że coś w środku zaczyna się obracać, ale
> twardy dysk nie zaczyna pracować, a monitor nie dostaje od komputera sygnału
> (zamiast zielonej lampki, która pali się standardowo, zapalona jest lampka

Obstawiam zasilacz albo płytę główną.

> Pytania są dwa: pierwsze - co może powodować takie działanie? Drugie - czy to
> coś, co mogę naprawić sam, czy raczej oddać komputer do serwisu?

Jako że komputer jest firmowy i jak zaczniesz grzebać, to
możesz stracić gwarancję, znacznie lepiej byłoby oddać go
do serwisu. Szczególnie, że jeżeli trzeba wymienić badziewny
zasilacz (a Vobis pakuje do komputerów straszną tandetę jeżeli
chodzi o zasilacze), to po co masz ponosić koszty ich oszczęd-
ności i wydawać ze 100 zł na coś nowego.

Z drugiej strony jednak, znając Vobis, obawiam się, że jak
po paru dniach już pójdziesz odebrać naprawiony sprzęt to
dowiesz się, że u nich chodzi idealnie i uruchamia się za
każdym razem, że to uszkodzona instalacja Windows była winna
i że masz zapłacić 50 zł za usługę reinstalacji nie objętą
gwarancją.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |