Re: Jaki monitor kupic? / LCD 22 Wide /

Autor: Ls <to.nie_at_adres.pl>
Data: Sun 14 Oct 2007 - 14:15:17 MET DST

> Żaden obecnie produkowany monitor 22" nie nadaje się do środowiska CAD.
> Monitor do CAD musi spełniać następujące cechy:
> 1. Bardzo dobre podświetlenie, szczególnie jeśli pracuje Pan z czarnym
> tłem.
> 2. Musi mieć wysoką rozdzielczość przy małej plamce, aby linie skośne nie
> były w "schodki".
> 3. Nie może mrugać na kreskowaniach.
> Te wydawałoby się banalne kryteria spełnia bardzo mało monitorów. W
> zasadzie tylko zawodowe.

Nie przesadzaj, nie wiem czemu sie utarlo ze do CAD wymagane są absolutnie
wypasione monitory, tak jakby od tego zalezala merytoryczna tresc. Ja
pracowalem w cadzie na roznych szrotach i jakies barwne niuanse nie mają tam
najmniejszego znaczenia. Tam sie liczą kreski i duza powierzchnia przy duzej
rozdzielczosci. Inna sprawa to praca na zdjeciach lub programach do
wizualizacji. Tam odwzorowanie kolorow jest bardzo wazne, aby klient u
siebie widzial to samo co ja przy projektowaniu.
Krotko mowiac dobry monitor bardziej sie przydaje do ogladania filmow niz do
programow CAD.

Ls.