Laptop do 1800 zl dla emeryta ;-)

Autor: Rafal M <rafal.markiewicz_at_gmail.com>
Data: Fri 12 Oct 2007 - 12:42:46 MET DST

Witam

Musze wybrac laptopa do 1800 zl dla osoby ktora NIGDY nie miala
kontaktu z komputerami - a teraz przed emerytura sie jej zachcialo ;)

Co do zadan takiego laptopa to internet, pakiety biurowe, jakas
podstawowa obrobka zdjec, filmy itd.
Laptop musi miec wbudowane WiFi, i jakies chocby najmniejsze
glosniczki, licza sie rowniez warunki gwarancji.

Z tego co teraz patrze w tej cenie znajde tylko Acery oraz slabsze
modele HP.

Co mozecie polecic?

Do tej ceny u Acera moge miec lapka z matryca 15,4 (jak ta tym beda
wygladaly filmy?), prockiem M530 1.73Ghz, 512-1024MB ramu i dyskiem w
granicach 80-120GB.

W przypadku HP to HP 530 GU324AA (proc M420 1.6Ghz, 512MB Ram) lub HP
GJ269AA z Core Duo T2050 i 512MB ramu.

Moze cos jeszcze?

Jaki system operacyjny wybrac? Wiekszosc laptopow ma teraz
preinstalowana Viste - co nie wiem czy jest rozsadne na lapku z 512MB
ramu i prockiem 1,6-1,73Ghz?
Poszukac czegos z XP, czy moze kupic XP Home za te 280 zl?
Szczerze to korci mnie instalacja Ubuntu Frywolny Fulmar - czyli
wersje zlokalizowana i "dostosowana do polskich realiow". Jak myslicie
osoba zielona w komputerach by sobie z tym poradzila?

Pozdrawiam
Rafal