Re: P.S. Re: swith czy router?

Autor: Skylla <skylla1_at_niespamuj.op.pl>
Data: Tue 09 Oct 2007 - 23:19:25 MET DST

Jesteś zabawny :-).
1) Przecież jest oczywiste, że jedna osoba uzywająca 1 komputer 24 godziny na
dobę przez 7 dni w tygodniu do programów p2p - ma pratycznie non stop pełne
zużycie łacza. Oznacza to, że nikt, choćby miał nie wiem ile podpiętych
komputerów - nawet 250 - nie "zuzyje" więcej transfru niż ta osoba. To kto
powinien więcej płacić? Wg ciebie tez z kilkoma komputerami?, Nawet jak sobie na
nich tylko gg i poczte używa?
Widać chyba wyraźxnie, że wykorzystanie łącza nie zależy od ilości komputerów,
ale od profilu ich używania. Co więcej skoro nie ma limitu transferu, nie są
uzasadnione żadne dopłaty pod pozorem nawet Twojej ulubionej "statystycznej"
zależności transferu. A moim zdanien te 10% ssaczy generuje statystycznie
większy ruch niż cała reszta niezależnie od ilości komputerów.
2) Płacisz za łacze o danej przepustowości i to jak ją wykorzystasz zależy tylko
od Ciebie. Więcej i tak ci operator nie da.
3) Zaden inny operator w Polsce (tpsa, netia, tele2 itd...) nie zabrania dzielić
łacza wewnatrz lokalu i nie pobiera za to dodatkowych opłat, o ile uzywasz tylko
jednego IP.
4) Terminal abonencki do 1 numeru IP autoryzowanego przez MAC można podłaczyć
tylko JEDEN. Cała reszta komputerów i co tam jeszcze masz nie dostaje IP od
opertaora więc nie jest już terminalem z punktu widzenia operatora. Są to co
najwyżej terminale Twojego routera, czyli Twoje. Terminal z definicji musi być
podłaczony do ich sieci, a podłaczony to nie znaczy że ma byc kabel jakiś, ale
to znaczy, że ma być przez nich obsługiwany, czyli ma dostawać autoryzacje, IP,
i w końcu pakiety.
Słowa pośrednio czy bezpośrednio nie są w regulaminie zdefiniowane - pewnie
chodzi o przedłużacz, a nawet jeśli nie taką mieli intencję to niech to
udowodnią. Niejasności są zawsze na korzyść klienta!
5) Zakup routera generuje dodatkowy koszt tylko u Ciebie, a nie u operatora - on
autoryzuje jeden IP i daje określony sumaryczny transfer.
Ani jedno ani drugie nie zalezy od ilości komputerów.
6) Nieporozumienie z INEA wywodzi się z dawnych czasów, gdy w regulaminie mieli
punkt o komputerach a nie terminalach.
7) Ich pracownik u mnie osobiście zamontował mi router, spisał i autoryzował
jego MAC i nawet nie zająknął się pytaniem co do niego podłaczę. Jest na to
protokoł. To co? Sam złamał regulamin?
Ufffffffffff,
jesli nadal tego nie zrozumiesz, no to wybacz, moje siły się skończyły.