Re: domowy "serwer"

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Mon 01 Oct 2007 - 01:03:46 MET DST

Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> wrote:

> No to opierasz zabezpieczenie na niewiedzy użytkownika... niezbyt rozsądnie. :)

Bzdura. To nie jest zabezpieczenie sejfu czy dostępu na serwery.
Odpowiednią wiedzę posiada jakieś 0,5% ludzi korzystających z sieci,
więc dla kilkudziesięciu osób nikt nie będzie tworzył niewiadomo jakich
systemów, bo biznesowo to by się po prostu nie opłacało.

> Ja bym się z takiej sieci wypisał,

Jakoś nikt się nie wypisuje, a wręcz przeciwnie.

> całe szczęście aktualnie jest wybór i tego
> typu gówniane oferty mogę zlać po prostu.

Napisz ile płacisz za jakie łącze, to udowodnię ci, że sam korzystasz z
gównianej oferty.

> Dostawcy nie powinno obchodzić co
> robię ze swoim końcem łącza.

Widzisz, jak ja ci sprzedam symetryczne 5 Mb/s za 50 zł, to jednak mnie
obchodzi, czy będziesz korzystał sam, czy zapniesz na tym jeszcze 10
swoich sąsiadów, bo:

1. wygenerujesz większy ruch; powszechnie wiadomo, że łącza są
overbookowane, zadzwoń do dowolnego ISP i zapytaj o cenę łącza z
prędkością gwarantowaną czy tam 'operatorskiego' Internetu, dolicz do
tego koszty stałe utrzymania infrastruktury i pomyśl.

2. tych 10 sąsiadów nie zostanie już moimi klientami, bo po co, skoro
mają przynajmniej 0,5 Mb/s za 5 zł, czyli w cenie jednego piwa!

Jak zapłacisz mi 60 zł za 1 Mb/s, to wtedy mnie trochę mniej obchodzi co
na nim robisz (czytaj: nie ma cyrków z TTL-ami i innych blokad). A jak
zapłacisz mi 200 zł za 1 Mb/s, to dostaniesz ode mnie nawet SLA.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/