Re: domowy "serwer"

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 01 Oct 2007 - 01:17:57 MET DST

** gotar <gotar-poczta@onet.pl> wrote:

> Bzdura.

Nie bzdura tylko tak dokładnie jest. Twoje zabezpieczenie, z tego co napisałeś,
polega na tym, że niewielu użytkowników wie jak je obejść. Ja takich rzeczy nie
traktuję w kategorii zabezpieczeń.

> To nie jest zabezpieczenie sejfu czy dostępu na serwery. Odpowiednią wiedzę
> posiada jakieś 0,5% ludzi korzystających z sieci, więc dla kilkudziesięciu
> osób nikt nie będzie tworzył niewiadomo jakich systemów, bo biznesowo to by
> się po prostu nie opłacało.

Biznesowo to jest idiotycznie udostępniając komuś łącze nakładać takie
ograniczenia.

> Jakoś nikt się nie wypisuje, a wręcz przeciwnie.

OK, ciężko mi to określić. :) Jeżeli musiałbym grubo dopłacać (chociażby 10zł)
z każdą maszynę z dostępem do sieci, a w domku mam ich 7, to biznesowo mogłoby
mi się to totalnie nie opłacać.

A tendencje są takie, że ludzie miewają coraz więcej, nie mniej, maszynek
wpiętych do netu.

> Napisz ile płacisz za jakie łącze, to udowodnię ci, że sam korzystasz z
> gównianej oferty.

Z Neostrady 2Mbps korzystam w promocji. Do tego 7 urządzeń podłączonych do IP.
A jak mi się podoba to daje też urządzeniom znajomych dostęp.

> Widzisz, jak ja ci sprzedam symetryczne 5 Mb/s za 50 zł,

Gwarantowane 5 Mb/s? Czy dasz mi 5 Mb/s w sieci lokalnej? :>

> to jednak mnie obchodzi, czy będziesz korzystał sam, czy zapniesz na tym
> jeszcze 10 swoich sąsiadów, bo:

Samemu zapcham to łącze do granic możliwości bittorentem. Przeszkadza Ci to? To
na chuj mi oferujesz 5 Mb/s?

> 1. wygenerujesz większy ruch; powszechnie wiadomo, że łącza są overbookowane,
> zadzwoń do dowolnego ISP i zapytaj o cenę łącza z prędkością gwarantowaną czy
> tam 'operatorskiego' Internetu, dolicz do tego koszty stałe utrzymania
> infrastruktury i pomyśl.

Bzudra. To się reguluje akurat zapisem o możliwości udostępniania sygnału w
obrębie jednego sygnału. Innej sensownej opcji nie ma.

> 2. tych 10 sąsiadów nie zostanie już moimi klientami, bo po co, skoro mają
> przynajmniej 0,5 Mb/s za 5 zł, czyli w cenie jednego piwa!

Ale zapominasz totalnie o fakcie, że uważam udostępnianie netu dla osiedlówki
za wtórne i nierentowne z mojego punktu widzenia zajęcie. Płacę jakieś 100zł
miesięcznie za łącze i szczerze mówiąc mało mnie to obchodzi. A jeszcze się
zastanawiać jak to dzielić to bym musiał totalnie oszaleć, za zastanawianie się
nad innymi rzeczami płacą mi więcej.

> Jak zapłacisz mi 60 zł za 1 Mb/s, to wtedy mnie trochę mniej obchodzi co na
> nim robisz (czytaj: nie ma cyrków z TTL-ami i innych blokad). A jak zapłacisz
> mi 200 zł za 1 Mb/s, to dostaniesz ode mnie nawet SLA.

Aktualnie płacę 120zł (łącznie z tel. którego nie używam) za 2 Mb/s i tyle
właśnie dostaję, dzień i noc. I nie muszę walczyć z żadnymi pryszczatymi
adminami, jak się coś zepsuje to mam gdzie zadzwonić (ostatnio mi sąsiad zalał
skrzynkę z kablami i TPSA interweniowała w przeciągu 12h).