Re: Macierz 4 dysków w zwykłej obudowie

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Tue 21 Aug 2007 - 21:23:30 MET DST

On 21 Sie, 19:32, "ari" <a_r...@wps.pl> wrote:

> Nie, to nie jest rozwiązanie dla mnie. Chyba zdecyduję się wziąć Samsungi,
> które się po prostu mało grzeją. Czy jednak nie będą one bardziej zawodne od
> Seagatów?
>
> No i drugie pytanie, w jakiej obudowie będzie możliwe umieszczenie 4 dysków
> tak, żeby był odstęp między nimi i żeby się jeszcze zmieścił DVD?

A dlaczego chcesz raid z czterch dyskow? Moze lepiej byloby z trzech
zrobic raid5. Predkosc x2 i zabezpieczenie danych. Trzy zmieszcza sie
w prawie kazdej obudowie. Jezeli przed dyskami we froncie bedzie otwor
na wentylator to wolnoobrotowa osemka blok trzech seagate schlodzi Ci
do 35-40 stopni (powietrze z zewnatrz). Obojetnie czy beda to samsungi
czy seagate - szumiec beda, ale i tak ciszej niz Twoj wentylator na
procesorze. Raid z Samsungow ... jak osiodlana swinia. Kup Seagate 10
lub jak znajdziesz 11. Ewentualnie Seagate ES (10 z lepsza mechanika -
potocznie sie mowi, ze sa do serverow). Od 10 drozsze o 10%. Seagaty
najszybsze sa zwykle 320 GB.