Re: Głośniki S/PDIF

Autor: ObiOba <obioba_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 21 Aug 2007 - 03:54:52 MET DST

> Oglądasz filmy na ekranie wielkości znaczka pocztowego? I musisz mieć do
> tego "krystalicznie czysty dźwięk 5.1"? Zawsze mnie bawiło takie
> podejście.

Z tym znaczkiem pocztowym to trochę przesadziłeś. To odległość oglądania
dobiera się na podstawie rozmiaru obrazu a nie na odwrót. W kinie jest to
15 metrów, w domu dla TV 2m a dla PC wystarczy 0.75m. Wartość minimalna
jest definiowana przez piksele obrazu - mamy być w takiej odległości aby
nie było widać pikselozy - usiądź 0.5m od TV to będziesz widział o czym
mówię.

Przewaga PC nad TV:

1. Większa rozdzielczość => lepszy obraz.
2. Wyższe odświeżanie ekranu => brak mrugania.
3. Lepsza przestrzeń barw => lepszy obraz.
4. Dźwięk 5.1 w wielu filmach jest bardzo przydatny - np. w Gladiatorze.

Moim zdaniem lepiej mieć PC z głośnikami 5.1 (50 W) niż TV z kolumnami
stereo 200 W.

> Za to spróbuj puścić zwykłą muzykę stereo przez takie wynalazki 5.1,
> gdzie masz pierdzący subwoofer (sztuk raz) i brzęczące satelitki.

Miałem Creative 2.1. Subwoofer dział bez zarzutu, zaś satelitki wymieniłem
na większe głośniki z własnym wzmacniaczem. Teraz planuję zrobić to samo,
tyle że najpierw muszę znaleźć jakiś zestaw głośnikowy obsługujący S/PDIF.
Czyli tak naprawdę szukam dekodera S/PDIF z subwooferem, resztę sobie
powymieniam w miarę możliwości.