Re: Głośniki S/PDIF

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Tue 21 Aug 2007 - 10:11:05 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < ObiOba
>Z tym znaczkiem pocztowym to trochę przesadziłeś. To odległość oglądania
>dobiera się na podstawie rozmiaru obrazu a nie na odwrót.

Nie po to się ma salon, żeby siedzieć w kącie.

>W kinie jest to
>15 metrów, w domu dla TV 2m a dla PC wystarczy 0.75m.

Faktycznie, pierońsko wygodnie. Zwłaszcza jak się chce oglądać
w dwie-trzy osoby.

>Wartość minimalna
>jest definiowana przez piksele obrazu - mamy być w takiej odległości aby
>nie było widać pikselozy - usiądź 0.5m od TV to będziesz widział o czym
>mówię.

Wiesz, na PDA pikselozy nie widzę już w odległości fafnastu centymetrów.
Co nie oznacza, że trzymam go zaraz przy nosie.

>Przewaga PC nad TV:
>
>1. Większa rozdzielczość => lepszy obraz.

Zpowoduboponieważ? Skalowanie o niecałkowity czynnik musi wprowadzać
zniekształcenia.

>2. Wyższe odświeżanie ekranu => brak mrugania.

W ogólności, powyższe twierdzenie jest bzdurne. Monitory kineskopowe
sprzed kilku lat wyraźnie mrugają przy 60Hz. Moja pierwsza Intra z roku
'91 czy '92 nie mrugała przy 50Hz.

>3. Lepsza przestrzeń barw => lepszy obraz.

A zakładasz, że przestrzeń barw lepsz, bo?

>4. Dźwięk 5.1 w wielu filmach jest bardzo przydatny - np. w Gladiatorze.

Ja Cię proszę, nie pisz mi o Gladiatorze. To zupełnie niezwiązane z tą
dyskusją, ale tak idiotycznego filmu dawno nie widziałem.
A że dźwięk 5.1 może być fajny, to wiem.

>Moim zdaniem lepiej mieć PC z głośnikami 5.1 (50 W) niż TV z kolumnami
>stereo 200 W.

A może lepiej mieć PC z zestawem stereo i przyzwoity TV (albo projektor)
z _porządnym_ zestawem 5.1?

>Miałem Creative 2.1. Subwoofer dział bez zarzutu, zaś satelitki wymieniłem
>na większe głośniki z własnym wzmacniaczem. Teraz planuję zrobić to samo,
>tyle że najpierw muszę znaleźć jakiś zestaw głośnikowy obsługujący S/PDIF.
>Czyli tak naprawdę szukam dekodera S/PDIF z subwooferem, resztę sobie
>powymieniam w miarę możliwości.

Czyli szkoda zabawy w ten sposób. IMHO lepiej byś zrobił kupując
normalny wzmacniacz "kinodomowy" z S/PDIF-em i do niego sukcesywnie
dokupując głośniki.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Bilety  należy  kasować  przed  zejściem(ZTM
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' Warszawa)