Re: Głośniki S/PDIF

Autor: Botanix <botanix_at_master.pl>
Data: Tue 21 Aug 2007 - 02:15:29 MET DST

Użytkownik "Raack" <raack@o2.pl> napisał w wiadomości
news:1187648669.283586.322200@w3g2000hsg.googlegroups.com...
On 20 Sie, 23:09, "Botanix" <bota...@master.pl> wrote:
> Użytkownik "ObiOba" <obi...@poczta.onet.pl> napisał w
> wiadomościnews:im5ikigqeb21$.1b7yks8mk2to0.dlg@40tude.net...

> Jeśli śliedzisz temat to będziesz wiedział.
>
> Do czego te glosniki maja byc, jakie
> miales wczeniej i co chcialbys w nich zmienic, co im brakowalo, jaka kwota
> wchodzi w gre itd - rozwin nieco.

Jestem zwolennikiem tego "radmora z altusami" wiec wez na mnie
poprawke... :)

Jeśli już z tonsilów to lepiej mildtona jakiegoś... altusy to budżetówki
były.

Dzwiek po cyfrowce (a slyszalem tak i analogowo chyba wszystkie
creative'y i duzo logitechow) jest zauwazalnie, ale nieistotnie lepszy
nawet dobrych zestawch. Jest oczywiste, ze na cyfrowce jest troche
szersze pasmo, ale to zwykle gasi kiepski wzmaczniacz co latwo
uslyszec podlaczajac dobre slychawki. W kazdym razie sa bardziej
umiejscowione, wyrazne wysokie, basy tez sie roznia (po basach mozna
latwo poznac czy cyfra czy analog). Sa bardziej wyodrebnione, ale to
chyba dlatego, ze slychac oddzielnie suba, a to nie zaleta. Dopoki mi
sie nie zepsul mialem na cyfrowce DTS2500, ale tylko dlatego, ze byl
jeden zamiast czterech kabli na stole.

Tu już kwestia gustu jednemu się podoba drugiemu nie ale roznica jest
wyrazna.

Poza tym te dolby digital i
dolby surround na tym sprzecie to czysta fikcja, co tez swiadczy o
plastikowej jakosci.

a konkretniej? przecież to są tylko kodeki.

Nie mowiac o tym, ze nie ma stereo z
subwooferem... A glosniki...

Nie ma, stereo jest tylko 2.0 z subwooferem jest już 2.1 chyba, że subwoofer
odcina się przy 80Hz wtedy wciąż uznaje się to za stereo gdyż bas poniżej
80Hz jest niekierunkowy.

Kazdy kto slyszal porzadny, "duzy" sprzet z dwiema dobrymi kolumnami
bedzie go polecal, bo roznica naprawde jest jak miedzy kinem a kinem
domowym.

Tak owszem ale porządny, "duży" sprzet z dwiema dobrymi kolumnani to nie
sprzet typu altus. Altusy to niemalże estradówki, jeśli ma być coś
konkretniejszego to mildton ew. alton ( z tonsili ). Owywiście jeżeli ktoś
zechce oglądać filmy w systemie 5.1 to Creativki czy Logitechy zagrają
lepiej. Kino stereo nie ma co się mierzyż z takim Z-5500 5.1 gdyż tych
standardów dźwięku porównać się nie da. O wiele lepsze efekty uzyska się na
słabszym systemie 5.1 niż dobrym 2.0. Oczywiście super roziązaniem byłby
zestaw 5.1 z porządnych, dużych kolumn + subwoofer odcięty przy 50Hz

Moim zdaniem Creative i Logitech nie daja zadnych "okazji", jakosc
idzie rowno z cena, a przy drozszych z moca. Z malym wskazaniem na
creativa.

I dlatego własnie do komputera polecam właśnie Logitech bądź Creative 5.1 z
górnej półki >500zł. W końcu na komputerze oprócz słuchania muzyki robi się
jeszcze co namjniej wie rzeczy: gra w gry, ogląda filmy w 5.1. Tutaj kolumny
stereo dostają ostro po tyłku bo w życiu nie da sie uzyskać na nich takich
efektów ( nie mylić z jakością dźwięku ). Poza tym filmy i gry to głównie
efekty, dialogi i muzyka w tle. Tutaj zawsze w miarę dobry zestaw 5.1 zagra
lepiej od potencjalnie lepszych kolumn stereo...