Re: Głośniki S/PDIF

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Mon 20 Aug 2007 - 14:08:58 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < Botanix
>NEC MultiSync 20WGX2...nie wiedziałem, że znaczki są tej wielkości.

P-uh-lease. Usiądź w jakiejś normalnej odległości od tego i powiedz czy
coś na tym widzisz.

>Zazwyczaj puszczam z komputera, gdy chcę na prawdę poczuć klimat to idę do
>kina. Nie mówiłem o krystalicznie czystym dźwięku 5.1.

To była taka ironia, wiesz?

>Podkreśliłem, że
>jakość dźwięku choć porównywalna z takimi tonsilami ( wyższe słabsze i
>średnie nieco mniej wyraziste, bas głębszy, szybszy i mocniejszy w logitech
>z-2300, z-5500 ) to mimo wszystko liczą się gabaryty zazwyczaj.

Powiedzmy sobie szczerze, zazwyczaj liczy się buzzword 5.1. (no, i żeby
basy dawały po uszach)

>Zazwyczaj
>się tego nie robi a gdy już ktoś chce sobie dobre kolumny postawić nie robi
>tego tylko dlatego bo ma na to miejsce.

A możesz to napisać jeszcze raz tak, żeby było wiadomo o co Ci chodzi?

>Alternatywą głośników komputerowych nie są kolumny podłogowe wielkości
>ALTUSÓW.

Zaraz, moment. Altusy były tu podane "z czapki" jako przykład kolumn
audio w ogóle. Jak chcesz, możesz tu wstawić stojące, jak chcesz -
wiszące.

>Porównuje się sprzęt tej samej klasy, tego samego zastosowania (
>czyt. rozmiar lokalu/pomieszczenia, rodzaj muzyki, tych samych gabarytów ( z
>racji tego iż mało kto chce trzymać przy kompie kolumny ).

Z czego nie wiemy nic.

>Gdyby założyciel
>tematu chciał, z pewnością napisałby o tym w swoim poście ( że rozważa
>jeszcze kolumny bo przecież dobre kolumny z dobrym wzmacniaczem teoretycznie
>zagrają lepiej - w stereo ).

Etam. Założyciel tematu pewnie napalił się na "5.1", jeszcze "po cyfrze"
i teraz szuka możliwości wywalenia kasy.

>A czy ja pisałem o puszczaniu muzyki wyłącznie w 5.1? S/PDIF nie narzuca Ci
>dźwięku 5.1, możesz go ustawić albo i nie. Może sobie grać nawet w mono
>jeśli sobie tego życzysz. Mając dwie kolumny na stereo skazany jesteś.

Nie rozumiesz. W jaki sposób przy pomocy subwoofera oraz pięciu piszczałek
odtworzysz przyzwoicie nagranie stereo? Cały dół wpuścisz w jeden
głośnik? Sprytnie.

>Po
>tym co piszesz widzę, że naoglądałeś/nasłuchałeś się wynalazków typu
>Creative SBS580 i w dół ( wszystkie trusty, manty i inne pierdy ). Natomiast
>nie miałeś do czynienia z porządnymi głośnikami komputerowymi. wtedy nie
>nabijałbyś się z subwoofera ( raz sztuk ). Bo ten raz sztuk ma nierzadko
>ponad 100W-200W RMS i potrafi mocniej zatrząść pokojem niż 2 kolumny ALTUS
>110 ( wiem bo porównywałem dokładnie z modelem Logitech Z-2300, Logitech
>Z-5500 jest znacznie lepszy mocowo jak i jakościowo ).

Ale głośnik miewa jeszcze inne zadania niż tylko "trząść pokojem".
Naprawdę, nie musisz mi tłumaczyć co to jest subwoofer i do czego służy.
Nie nabijam się z subwoofera jako takiego, tylko zauważam nieadekwatność
rozwiązania 5.1 do pewnych zastosowań.

>W ogóle co to za
>porównanie kolumn do subwoofera? Przecież subwoofer stworzony jest po to aby
>przenosić wyłącznie niskie tony ( nie myl z trustami, mantami i innymi
>pierdami - mówimy o głośnikach komputerowych high-end ).Logitech ani
>Creative w topowych modelach nie oszukują z pasmem przenoszenia niestety

Sorry, ale jeśli ktoś mi nie poda osobno pasma dla subwoofera, a osobno
dla piszczałek, to dla mnie jest to kant.

>;).To samo tyczy się mocy. Co do 505W musiałbyś najpierw pojąć co to w ogóle
>oznacza aby zrozumieć iż jest to wykonalne jak najbardziej.

Argh. Jedna skucha, przyznaję, z rozpędu przeczytałem PMPO, jak to się
często zdarza.

>Proponują
>najpierw wzbogacić swoją wiedzę oraz przysiąść przy topowych głośnikach
>komputerowych ( różne modele różnie grają i nie wszystkie każdemu
>odpowiadają. Jedna mają mocniejszy sopran, inne z kolei średni lub bas... no
>ale z kolumnami jest przecież tak samo ).

Oczywiście.

>Kto gra w słuchawkach ten gra w słuchawkach, widzę, że uogólniasz - non
>stop.

Bo "do PC wyłącznie głośniki komputerowe" to nie uogólnienie?

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Q: What's yellow, linear, normed and comple-
\  Kruk@epsilon.eu.org   / te?   A: A Bananach space.