Re: Głośniki S/PDIF

Autor: Botanix <botanix_at_master.pl>
Data: Mon 20 Aug 2007 - 13:26:29 MET DST

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości
news:slrnfcintp.gk3.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
> epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < Botanix
>
> Oglądasz filmy na ekranie wielkości znaczka pocztowego? I musisz mieć do
> tego "krystalicznie czysty dźwięk 5.1"? Zawsze mnie bawiło takie
> podejście.

NEC MultiSync 20WGX2...nie wiedziałem, że znaczki są tej wielkości.
Zazwyczaj puszczam z komputera, gdy chcę na prawdę poczuć klimat to idę do
kina. Nie mówiłem o krystalicznie czystym dźwięku 5.1. Podkreśliłem, że
jakość dźwięku choć porównywalna z takimi tonsilami ( wyższe słabsze i
średnie nieco mniej wyraziste, bas głębszy, szybszy i mocniejszy w logitech
z-2300, z-5500 ) to mimo wszystko liczą się gabaryty zazwyczaj. Zazwyczaj
się tego nie robi a gdy już ktoś chce sobie dobre kolumny postawić nie robi
tego tylko dlatego bo ma na to miejsce. Zawsze mnie bawiło takie podejście,
nie znasz mnie więc nie oceniaj i nie przekręcaj.

> Dlategoboponieważ? Jeżeli istnieją alternatywy, należy te alternatywy
> prezentować.

Alternatywą głośników komputerowych nie są kolumny podłogowe wielkości
ALTUSÓW. Porównuje się sprzęt tej samej klasy, tego samego zastosowania (
czyt. rozmiar lokalu/pomieszczenia, rodzaj muzyki, tych samych gabarytów ( z
racji tego iż mało kto chce trzymać przy kompie kolumny ). Gdyby założyciel
tematu chciał, z pewnością napisałby o tym w swoim poście ( że rozważa
jeszcze kolumny bo przecież dobre kolumny z dobrym wzmacniaczem teoretycznie
zagrają lepiej - w stereo ).

> Za to spróbuj puścić zwykłą muzykę stereo przez takie wynalazki 5.1,
> gdzie masz pierdzący subwoofer (sztuk raz) i brzęczące satelitki.
> Nie mówiąc już o tym, że ktoś podający mi w specyfikacji "Frequency
> response: 33 Hz - 20 kHz" po prostu mnie oszukuje. Nie wspomnę już o
> tych przeuroczych 505 watach.

A czy ja pisałem o puszczaniu muzyki wyłącznie w 5.1? S/PDIF nie narzuca Ci
dźwięku 5.1, możesz go ustawić albo i nie. Może sobie grać nawet w mono
jeśli sobie tego życzysz. Mając dwie kolumny na stereo skazany jesteś. Po
tym co piszesz widzę, że naoglądałeś/nasłuchałeś się wynalazków typu
Creative SBS580 i w dół ( wszystkie trusty, manty i inne pierdy ). Natomiast
nie miałeś do czynienia z porządnymi głośnikami komputerowymi. wtedy nie
nabijałbyś się z subwoofera ( raz sztuk ). Bo ten raz sztuk ma nierzadko
ponad 100W-200W RMS i potrafi mocniej zatrząść pokojem niż 2 kolumny ALTUS
110 ( wiem bo porównywałem dokładnie z modelem Logitech Z-2300, Logitech
Z-5500 jest znacznie lepszy mocowo jak i jakościowo ). W ogóle co to za
porównanie kolumn do subwoofera? Przecież subwoofer stworzony jest po to aby
przenosić wyłącznie niskie tony ( nie myl z trustami, mantami i innymi
pierdami - mówimy o głośnikach komputerowych high-end ).Logitech ani
Creative w topowych modelach nie oszukują z pasmem przenoszenia niestety
;).To samo tyczy się mocy. Co do 505W musiałbyś najpierw pojąć co to w ogóle
oznacza aby zrozumieć iż jest to wykonalne jak najbardziej. To nie
wzmacniacz ma 505W tylko głośniki tyle potrafią wytrzymać ( i to przez
chwilę z resztą ) przy F1000Hz - nie tylko komputerowe lecz każde. Proponują
najpierw wzbogacić swoją wiedzę oraz przysiąść przy topowych głośnikach
komputerowych ( różne modele różnie grają i nie wszystkie każdemu
odpowiadają. Jedna mają mocniejszy sopran, inne z kolei średni lub bas... no
ale z kolumnami jest przecież tak samo ).

> Etam. Zwłaszcza, że gra się i tak w słuchawkach, żeby nie przeszkadzać
> innym domownikom.

Kto gra w słuchawkach ten gra w słuchawkach, widzę, że uogólniasz - non
stop.