Re: ile prądu ciągnie komp ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sun 19 Aug 2007 - 14:57:58 MET DST

Mark7777 <mark7777@poczta.fm> wrote:

> Samsung 226BW , E6750 , 4x512 MB PC800 , 3xHDD samsung SATA 2.5" RAID0
> , nagrywarka Sata liteon ,FDD ,GF 8600GT , IEE1394 , Skystar ,
> Gigabyte P35C-DS3R ....
>
> po pomiarach w trakcie normalnej pracy zuzywa 0.48 A czyli ok 110 W ,

            Czyli praktycznie tyle co u mnie, a tez jest zuzywajacy sporo pradu
SS2, Audigy1 SB0090, iPRO 100 jeszcze stary 5V i8858 grzejacy sie mocno,
2xHDD 7200, 2xnapedy optyczne, 3 wentylatory itp. Zakladam ze liczysz bez
monitora, bo nie mozna porownywac LCD i 17" CRT z 2000 r.
Zreszta w miare wydajen komputery od dawna zuzywaja ~100W w IDLE - moj
poprzedni AXP 1833 MHz fizyuczne (czyli raczej nie energooszczedny CPU
bez zmiany mnoznika w locie) i nForce2 Ultra ciagnal 90W bo bylo troche
mniej dodatkow.

> w trakcie intensywnej pracy (pakowanie wielkich plikow,zalaczony
> filmek HD,kopiowanie miedzy dyskami,wlaczany skystar,w tle warcraft 3
> , word ,2 przegladarki , QOS +pare innych - generalnie ok 90 procesow
> ) komputer zuzywa 0.56 A czyli ok 140 W

            Kwestia obciazenia jest przeceniana - u mnie to roznica ~kilkunastu
do 20W.

> - wszystko na standardowych ustawieniach bez jakiego kolwiek
> kombinowania ........

            Zdiwisz sie - GF7 i 8 maja w Forceware standardowo rozne tryby
szybkosciowe dla rdzenia dla 2D, 3D itp. i mimo ze tego nie ustawiales nie
znaczy ze nie dziala - moze po prostu o tym nie wiesz. Ja ustawialem
recznie przez ATI Tool bo nie lubie jak grafika sie grzeje niepotrzebnie
przy pisaniu w tekstu, ale rozniece sa bardzo niewielkie i u Ciebie tez sie
zminia ;>

> tu wlasnie wychodzi przewaga INTEL-a nad konkurencja :) .........

            Jaka znowu przewaga? CPU ma tu pomniejsze znaczenie - liczy sie
przede wszystkim ilosc dodatkowego wyposazenia. Zreszta porownaj sobie
maximal power dla aktualnych Brisbane i C2D:
http://sandpile.org/impl/core.htm
http://sandpile.org/impl/k8.htm

K8 wypada tu lepiej, bo C2D dochodzi do 100W (szybsze modele nawet wiecej)
co nie znaczy ze to jest zly CPU. Dziwne ze oboz intela nie siegal po takie
argumenty przy Prescottcie itp. bo C&Q jest w K8 od bardzo dawna i moze
dlatego uzytkownikom intela z Core wydaje sie ze to taka nowosc.

> generalnie komputer nieslyszalny - trzeba przylozyc ucho do obudowy nawet
> podczas intensywnej pracy pod Ulead-em .......

            Od kiedy wentylatory CPU maja standardowow zmienne obroty i kabel
4pinowy oraz rozne rodzaje regulacji szybkosci i VCore nic w tym dziwnego -
za halas odpowiada najczesciej zasilacz, grafika, rezonujacy HDD czy chocby
niezbyt udane wentylatorki chipsetu jak ten na DFI Infinity MII Ultra.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl