Re: ile prądu ciągnie komp ?

Autor: Mark7777 <mark7777_at_poczta.fm>
Data: Sun 19 Aug 2007 - 17:15:50 MET DST

>Uzytkownik "Michal Bien"
>
> Czyli praktycznie tyle co u mnie, a tez jest zuzywajacy sporo pradu
> SS2, Audigy1 SB0090, iPRO 100 jeszcze stary 5V i8858 grzejacy sie mocno,
> 2xHDD 7200, 2xnapedy optyczne, 3 wentylatory itp. Zakladam ze liczysz bez
> monitora, bo nie mozna porownywac LCD i 17" CRT z 2000 r.
> Zreszta w miare wydajen komputery od dawna zuzywaja ~100W w IDLE - moj
> poprzedni AXP 1833 MHz fizyuczne (czyli raczej nie energooszczedny CPU
> bez zmiany mnoznika w locie) i nForce2 Ultra ciagnal 90W bo bylo troche
> mniej dodatkow.

    Nie - to co podalem jest zawsze z monitorem LCD - faktycznie takowe
mniej zuzywaja od "konkurencyjnych" CRT - choc musze powiedzic,ze mam wielki
sentyment do CRT - ostatni jaki mialem to byl LG 19" 915FT+ - to jest
rewelacyjny monitor - wszystkim LCD to daleko...... do takiego CRT :( ,
choc ten co mam akurat teraz Samsung 226BW z matryca O jest calkiem do
przyjecia ( a po 2-ch pifffkach to normalnie prawie jest OK ) .

> Zdiwisz sie - GF7 i 8 maja w Forceware standardowo rozne tryby
> szybkosciowe dla rdzenia dla 2D, 3D itp. i mimo ze tego nie ustawiales nie
> znaczy ze nie dziala - moze po prostu o tym nie wiesz. Ja ustawialem
> recznie przez ATI Tool bo nie lubie jak grafika sie grzeje niepotrzebnie
> przy pisaniu w tekstu, ale rozniece sa bardzo niewielkie i u Ciebie tez
> sie
> zminia ;>

    O trybach to ja wiem - wlaczaja sie z automatu - jak widziales do pieca
dolozylem Warcrafta 3 ,coby bylo w miare maxymalne obciazenie systemu ....

> K8 wypada tu lepiej, bo C2D dochodzi do 100W (szybsze modele nawet wiecej)
> co nie znaczy ze to jest zly CPU. Dziwne ze oboz intela nie siegal po
> takie
> argumenty przy Prescottcie itp. bo C&Q jest w K8 od bardzo dawna i moze
> dlatego uzytkownikom intela z Core wydaje sie ze to taka nowosc.

    Hmm - ten procesorek co mam E6750 to max DTP ma 65W - co do jadra
Prescott to faktycznie byla odgrzana stara buleczka i grzalo sie to
masakrystycznie - osobiscie mialem kiedys taki procesorek jakies 2 dni - i
wymienilem go na Northwood-a bo ten chodzil znacznie lepiej i grzal sie o
wiele mniej .
    Wiesz - ja siedze w sprzecie i zajmuje sie tym zawodowo - i tak czasami
sie zasanawiam po co mi te osiagi jak glownie to excel , word i grzebanie w
sprzecie i sieci ...... :)

> Od kiedy wentylatory CPU maja standardowow zmienne obroty i kabel
> 4pinowy oraz rozne rodzaje regulacji szybkosci i VCore nic w tym
> dziwnego -
> za halas odpowiada najczesciej zasilacz, grafika, rezonujacy HDD czy
> chocby
> niezbyt udane wentylatorki chipsetu jak ten na DFI Infinity MII Ultra.

    Tu sie zgodze i dlatego jak widziales wczesniej mam dyski 2.5" ,ktore z
zalaozenia sa nieslyszalne , grafike z Silentpipe 2 i zasilacz ostatni Feel
3 350 :) - oczywiscie chieftec i tagan nie raz przerabiany - generalnie tak
sie zastanawiam po co miski kupuja takie silne zasilki do kompw - w
wiekszosci przypadkow pozadne 250 W i tak by wiekszosci wystarczylo - ale to
taka moja dygresja :)

        pozdrawiam Mark7777