Re: ile prądu ciągnie komp ?

Autor: Mark7777 <mark7777_at_poczta.fm>
Data: Sat 18 Aug 2007 - 18:31:30 MET DST

>Użytkownik "Michal Bien"
> U mnie w IDLE 117W przy wylaczonym monitorze, 198W przy wlaczonym CRT
> 17" i A64 S939 2,5GHz, 1 GB RAM, 2xHDD 7200 RPM, grafika GF7600GS/GT ale
> skrecona do 100MHz rdzen/250 MHz pamiec, tak samo CPU chodzi tylko na 1,1V
> przy 1120 MHz bo to C&Q i tylko obsluga usenetu. Do tego doliczajac UPS,
> switch, glosniki i stara K6 pod samym tekstowym FreeBSD robiaca za router,
> firewall, QoS itp. ktora udalo mi sie ograniczyc do 25W poboru
> mocy wychodzi typowo 250W w IDLE.

    Witam

Ze sie tak wtrace - nie czytalem wszystkiego od poczatku ....

Moj zestawik na okraglo :

Samsung 226BW , E6750 , 4x512 MB PC800 , 3xHDD samsung SATA 2.5" RAID0 ,
nagrywarka Sata liteon ,FDD ,GF 8600GT , IEE1394 , Skystar , Gigabyte
P35C-DS3R ....

po pomiarach w trakcie normalnej pracy zuzywa 0.48 A czyli ok 110 W , w
trakcie intensywnej pracy (pakowanie wielkich plikow,zalaczony filmek
HD,kopiowanie miedzy dyskami,wlaczany skystar,w tle warcraft 3 , word ,2
przegladarki , QOS +pare innych - generalnie ok 90 procesow ) komputer
zuzywa 0.56 A czyli ok 140 W - wszystko na standardowych ustawieniach bez
jakiego kolwiek kombinowania ........ tu wlasnie wychodzi przewaga INTEL-a
nad konkurencja :) ......... generalnie komputer nieslyszalny - trzeba
przylozyc ucho do obudowy nawet podczas intensywnej pracy pod Ulead-em

> Szkoda katowania glownego komputera, rachunkow za prad i wystawiania
> swoich danych na niebezpieczenstwo wlamania przy pracy 24/7. Jesli juz
> ktos
> musi ssac to zdecydowanie lepiej zamiast laptopa zlozyc stara maszynke
> okolo 300-400 MHz na i815/i810 i postawic tam jakiegos linuksa itp. Bedzie
> to ciagnac ~40W jesli sie madrze dobierze komponenty.

Z tym sie zgadzam - niezle rozwiazanie ....

    Pozdrawiam

    Mark7777