Re: Jakosc kart dzwiekowych

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Sat 18 Aug 2007 - 12:23:16 MET DST

> Mierzone RightMark Audio Analyserem S/N dla AudigySE przekracza bez
> większych problemów 90 dB, OIDP. Kodek z mojej mobo w testach na pclab
> (nie robiłem jeszcze sam i nie wiem czy mi się będzie chciało) osiągnął
> OIDP ponad 85 dB S/N.
> Mam również magnetofon z Dolby C i na dobrej taśmie IECII szum jest
> zdecydowanie większy niż na wyjściach audio komputera. Przy czym uważam że
> mi się akurat mobo dobrze trafiło, bo podobny kodek na Asrocku kolegi
> szumi i trzeszczy niemiłosiernie.

Jestem zdumiony. Nie znałem wcześniej tego programu. Mierzyłem programem
Sound Forge. Right Mark Analyser też pokazał mi 92 dB S/N na mojej karcie SB
Audigi2. Nie wiem teraz, co o tym myśleć. Możliwe, że będę musiał
zweryfikować moją wiedzę w tym temacie. Możliwe też, że RM Analyser mierzy
coś "pod publiczkę". Nie mam zdania.

MN