Re: Jakosc kart dzwiekowych

Autor: Andrea <a.libiszewski_at_gazeta_nospam.pl>
Data: Sat 18 Aug 2007 - 11:56:11 MET DST

Marcin Narzynski pisze:

> Ciekawe podejście, ale całkowicie błędne.
>
> Tematem wątku jest odsłuch muzyki. Muzyki zgromadzonej w postaci
> cyfrowej na komputerze. Jedenym zadaniem karty dźwiękowej w tym
> przypadku jest:
> 1. Zamiana sygnału cyfrowego na analogowy poprzez odpowiednie
> przetworniki C/A i wysłaniu tego sygnału na wyjście liniowe.
>
> lub
>
> 2. Zapakowanie tego cyfrowego sygnału do cyfrowego wyjścia karty
> dźwiękowej bez jakiejkolwiek przeróbki.
>
> Jak widzisz żedne mega-super procesory karty dźwiękowej nie mają tu nic
> [...]

Mierzone RightMark Audio Analyserem S/N dla AudigySE przekracza bez
większych problemów 90 dB, OIDP. Kodek z mojej mobo w testach na pclab
(nie robiłem jeszcze sam i nie wiem czy mi się będzie chciało) osiągnął
OIDP ponad 85 dB S/N.
Mam również magnetofon z Dolby C i na dobrej taśmie IECII szum jest
zdecydowanie większy niż na wyjściach audio komputera. Przy czym uważam
że mi się akurat mobo dobrze trafiło, bo podobny kodek na Asrocku kolegi
szumi i trzeszczy niemiłosiernie.

--
| Andrea | http://czerwona-linia.blogspot.com/ |
There is no such thing as overkill, there is