Sieć 1Gb

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 10:56:38 MET DST

Witam

Tak sobie teraz wymysliłem, że odpale sobie gigabitową sieć pomiedzy dwoma
komputerami, z których jeden z nich służy do ściągania filmów HD z netu, a
drugi do oglądania. Przy sieci 100Mb mam transfery przez ftp na poziomie 6-
8MiB/s.
Czy gigowa sieć pozwoli mi osiągnąć 10 krotnie wyższe transfery(o ile dysk
wydoli)? Ile mogę się spodziewać? Kabel to zwykły ekranowany drut, jakieś
15m(metrów, nie mega;)).
Nie chce tak w ciemno wydawać kasy na gigową karte.
A czy karty sieciowa ma znaczenie?
Jedną już mam, jest zintegrowana na płycie Asusa A8N SLI.
Czy karta ASUS NX1101 za 45zł będzie dobrym wyborem?

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski