Re: Sieć 1Gb

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 13:11:48 MET DST

Użytkownik "Adramelech" <adresu@tu.nie.ma> napisał w wiadomości
news:Xns998F6F53ACE69adresutuniema@127.0.0.1...
> Witam
>
> Tak sobie teraz wymysliłem, że odpale sobie gigabitową sieć pomiedzy dwoma
> komputerami, z których jeden z nich służy do ściągania filmów HD z netu, a
> drugi do oglądania. Przy sieci 100Mb mam transfery przez ftp na poziomie
> 6-
> 8MiB/s.

6-8MB/s to trochę mało jak na LAN 100Mbit
Ale mimo to 6MB/s to ponad 20GB/h. To filmy Blue Ray, że nie starcza taki
transfer ? Chyba że oglądasz kilka filmów naraz ...

> Czy gigowa sieć pozwoli mi osiągnąć 10 krotnie wyższe transfery(o ile dysk
> wydoli)?

A czy CPU wydoli ? Sam film mocno obciąża procesor (chyba że wspomaganie z
karty graficznej), a trzeba pamiętać że tańsze karty Gbit rownież obciążają
CPU

> Ile mogę się spodziewać? Kabel to zwykły ekranowany drut, jakieś
> 15m(metrów, nie mega;)).
> Nie chce tak w ciemno wydawać kasy na gigową karte.

Poza tym karta Gbit na PCI obciąża przy pełnym transferze prawie całą
magistralę PCI.

> A czy karty sieciowa ma znaczenie?
> Jedną już mam, jest zintegrowana na płycie Asusa A8N SLI.
> Czy karta ASUS NX1101 za 45zł będzie dobrym wyborem?

Rozpatrze kartę na PCI-Ex (choć są droższe)