Re: Sieć 1Gb

Autor: Darek <chq_at_wp_pl_at_spam.pl>
Data: Sat 18 Aug 2007 - 09:26:18 MET DST

Adramelech pisze:
> Witam
>
> Tak sobie teraz wymysliłem, że odpale sobie gigabitową sieć pomiedzy dwoma
> komputerami, z których jeden z nich służy do ściągania filmów HD z netu, a
> drugi do oglądania. Przy sieci 100Mb mam transfery przez ftp na poziomie 6-
> 8MiB/s.
> Czy gigowa sieć pozwoli mi osiągnąć 10 krotnie wyższe transfery(o ile dysk
> wydoli)? Ile mogę się spodziewać? Kabel to zwykły ekranowany drut, jakieś
> 15m(metrów, nie mega;)).
> Nie chce tak w ciemno wydawać kasy na gigową karte.
> A czy karty sieciowa ma znaczenie?
> [...]

Z tego co pamietam do sieci gigabitowej nie wystarcza tylko 2 karty
gigabitowe i kabel potrzebujesz jeszcze urzadzenia laczacego. Zasada
dzialania jest troche inna niz przy 100. Ale jesli jest inaczej to niech
ktos mnie sprostuje, o sieciach uczylem sie naprawde dawno(jakies 3-4
lata temu).

--
Pozdrawiam
Darek