Asus P5K + C2D E4400 + OCZ Platinum rev. 2 = wielka lipa?!

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_nospam.com>
Data: Thu 09 Aug 2007 - 13:56:43 MET DST

Witam!

Po wnikliwym przestudiowaniu różnych forów nabyłem właśnie taki zestaw w
nadziei na szybki i przyjemny OC. Niestety testy "na szybko", nie
potwierdziły legend o podkręcalności C2D i wykazały ze:

- procesor chodzi ładnie tlko do 10*266MHz czyli 2.67GHz, jako-tako daje się
go puścić na 2.85GHz ale dopiero po podniesieniu napięcia do 1.35V-1.40V

- pamięci podkręcają się tylko o jakiś 10% czyli poniżej 900MHz, a na 800MHz
działają przy timingach 4-4-4-15 dopiero przy napięciu 2.1V (producent
deklaruje ze powinny mieć takie timingi od 1.9V do 2.1V)

Czyli fajny zestawik (w mojej opinii) działa całkiem przeciętnie.

pamieci: OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum Revision 2 Dual Channel
http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_ddr2_pc2_6400_platinum_revision_2_dual_channel
CPU: Core 2 Dou E4400 Box
MB: Asus P5K

Teraz mam pytania co może robie źle i jak ustawiać parametry w BIOSie bo
jest ich caaaała masa i sam bez pomocy będę je testował jeszcze 3 lata
Zwłaszcza intrygujące są:
- FSB Termination Voltage - ile tu bezpiecznie ustawić, czy moze nie ruszać?
- CPU Voltage - jaka wartość będzie 100% bezpieczna, jak to ustawienie
działa przy redukcji mnoznika?
- CPU Ratio - pomimo wymuszenia 10x i wyłączenia SeedStepa w IDLE mnożnik
nadal spada do 6x i napięcie jest także zmniejszane moze to jest powód
problemów z O/C?
- Transaction Booster - co to?
- Coś jeszcze z FSB, NB i strapem do wyboru jest AUTO/200/266/333

Da się coś z tego wycisnąć? Może to zasilacz nie wyrabia (niby ma te 400W
firmy HEC, ale tylko jedna linie 12V)? Zależy mi na 101% stabilności no i
nie chciałbym mieć piecyka w domu

--
pozdrawiam
      Mikolaj