Re: Ethernet dla laptopa - USB czy PCMCIA?

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 06 Aug 2007 - 16:00:29 MET DST

> Witam.
>
> Stanąłem przed koniecznością zakupu karty sieciowej do laptopa.
> Problem polega na tym, że nie wiem, którą opcję wybrać - kartę
> Ethernet na USB czy na PCMCIA.

> Generalnie wydawać by się mogło, że
> karta na PCMCIA jest lepszy rozwiązaniem,
Zalezy do czego :)
Z jednej strony zazwyczaj sa solidniejsze (PCMCIA) i latwiej rozpoznawalne
(linux, stare windy) ale uzywam takiego badziewka za 15 zl na usbie i jakos nie
zauwazylem problemow.
Jesli nie masz potrzeby ciagnac duzo danych to kup tanio taki na usbie i zobacz
czy nie przeszkadza ci wystajacy dongiel. Kup taki bez ruchomych elementow bo
wygladaja malo solidnie (tak na oko).

Wada eternetu na usb jest to ze wtyczka moze wypasc (np.: ktos zawadzi noga) i
wtedy rozlaczy ci wszystkie polaczenia. Z drugiej strony lepiej zeby wtyczka sie
 odlaczyla niz zeby gniazdo w laptoku sie wyrwalo.

> jednak obawiam się czy taka
> karta nie będzie się zbytnio nagrzewała, dogrzewając mi laptopa od
> wewnątrz.
co to za laptok ze ci sie tak strasznie grzeje ze te dodatkowe 3-5W ci
zaszkodzi? To raczej nie problem.

> Dlatego chciałbym zasięgnąć opinii w tej sprawie. Poniżej
> umieściłem linki do dwóch wybranych przeze mnie produktów LinkSys-a -
> jeden na USB drugi na PCMCIA.
>
> 1. Który z tych dwóch produktów jest waszym zdaniem lepszym wyborem?
Ja bym kupil taki na usb ale bez klapek. Bo taki mam i uzywam.
Dziala nawet w desktopie. Kupilem pare "na zapas" i teraz jak trzeba sie do
kumpla wpiac a switcha nie ma to tylko dwie sztuki i kabel, i nie trzeba kumpla
nawet odpinac od swiata...

> 2. Pytanie do osób, które mają kartę sieciową na PCMCIA - czy takie
> karty mocno się nagrzewają podczas pracy?
Mialem kiedys jakies intelowe etherlini i nie zauwazylem czy sie grzeja. Ale nie
badalem tego jakos specjalnie.

Wez pod uwage ze moze jakas karte tv/sat sobie kiedys sprawisz wtedy pcmcia moze
byc potrzebna jesli masz jedna.

--
Lukasz Sczygiel