Re: Laptop dla studenta

Autor: GLide <glid_at_TNIJgazeta.pl>
Data: Sat 04 Aug 2007 - 18:32:49 MET DST

Dnia Sat, 04 Aug 2007 04:36:41 -0700, XWindowsMen napisał(a):

> - Którą matryce wybrać a jakiej unikać? Generalnie od czas do czasu
> szaleństwo w postaci wyświetlenia filmu ale najczęściej to Writer i FF
> będą odpalone ;)

Do pracy absolutnie preferuję matryce matowe w formacie 4:3 no chyba, że
oglądanie filmów jest ważniejsze...

> - Na ile będe mógł to będzie on podpięty do sieci, ale chciałbym żeby
> procek był energooszczędny a bateria trzymała tak min. 2-2,5h Wybredny

> - Procesor to w okolicach 1.5Ghz winno wystarczyć. Do tych zastosowań
> - RAM'u nie mniej niż 512MB...

Proponuje dla komfortu od ręki dorzucić do 1GB.

> [...]
> - USB, nagrywarka DVD, modem, k. sieciowa, k. bezprzewodowa... to
> standard już raczej

> - Zależy mi na tym, aby był dobrze wykończony i wykonany z db jakości
> materiałów aby się nie martwić że "tu go nie położe bo sie porysuje" a
> jakbym nie musiał latać ze śrubokrętem bądź do serwisu to już w ogóle
> byłby fantastycznie.

> Laptop może być nawet z drugiej ręki pod warunkiem, że to jakiś
> cultowy model nie do zajechania ;) Na co zwracać uwagę przy kupnie?
> Możecie polecić mi jakieś konkretne modele/firmy/serie ? Za

Kultowy nie do zajechania - IBM seria T. Myślę, że warto pomysleć o czymś
takim. Niestety nowy (Lenovo) nie jest najtańszy, a wypadku uzywanego
zawsze istnieje ryzyko zajeżdżonej baterii, ale warto poszukać. Sporo tego
teraz na Allegro.

Ewentualnie coś z HP lub jeśli może być trochę starszy to Compaq. Z nowych
też warto pomysleć o HP - osobiście uważam, że trzymają niezła jakość przy
dobrych cenach.

POzdrawiam,
GLide