Laptop dla studenta

Autor: XWindowsMen <xwindowsmen_at_gmail.com>
Data: Sat 04 Aug 2007 - 13:36:41 MET DST

Witam.
Przyszedł czas na kupno pierwszego laptopa i jestem zielony w tym
temacie. Troche luknołem w tą grupe ale nie znalz.łem interesującego
mnie sprzętu... mianowicie

- Którą matryce wybrać a jakiej unikać? Generalnie od czas do czasu
szaleństwo w postaci wyświetlenia filmu ale najczęściej to Writer i FF
będą odpalone ;)
- Na ile będe mógł to będzie on podpięty do sieci, ale chciałbym żeby
procek był energooszczędny a bateria trzymała tak min. 2-2,5h Wybredny
nie jestem ale fajnie by było, żebym nie dostał piekarniko-suszarki
opcjonalnie ;)
- Procesor to w okolicach 1.5Ghz winno wystarczyć. Do tych zastosowań
to pewnie i Dureń 700Mhz byłby wystarczający ;)
- RAM'u nie mniej niż 512MB...
- HDD jak najszybszy... 5400 to minimum. Będzie tam zainstalowany Open
Office i ten lubi mielić dyskiem z tego co widzę :/ 40GB winno mnie
zadowolić aczkolwiek 80 to będzie chyba optymalnie...
- Głośniki raczej mnie nie interesują bo wychodzę z założenia, że i
tak cały czas będe korzystał ze słuchawek ;)
- USB, nagrywarka DVD, modem, k. sieciowa, k. bezprzewodowa... to
standard już raczej
- Zależy mi na tym, aby był dobrze wykończony i wykonany z db jakości
materiałów aby się nie martwić że "tu go nie położe bo sie porysuje" a
jakbym nie musiał latać ze śrubokrętem bądź do serwisu to już w ogóle
byłby fantastycznie.

Jako że student biednym jest... zestaw ma być jak najtańszty. Których
firm się wystrzegać?
Laptop może być nawet z drugiej ręki pod warunkiem, że to jakiś
cultowy model nie do zajechania ;) Na co zwracać uwagę przy kupnie?
Możecie polecić mi jakieś konkretne modele/firmy/serie ? Za
zainteresowanie się moim tematem z góry dziękuje :) Pozdrawiam, życząc
mięłj soboty :)