Re: Skaner za około 300 zł

Autor: M. <a_at_a.com>
Data: Mon 30 Jul 2007 - 16:13:25 MET DST

> A tak dużo chcesz ich skanować? Może bardziej by się opłaciło
> zlecić zeskanowanie jakiemuś zakładowi fotograficznemu? Jakość
> będzie nieporównywalnie lepsza, na tanim skanerze negatywy będą
> wyglądały dosyć przeciętnie.

Zastosowanie skanera to w 90% a może 95% przypadków to skany z odbitek, więc
tylko to jest czynnik decydujący. Może będę żałował a może faktycznie co
cenniejsze negatywy zlecę firmie która posiada profesjonalny skaner bębnowy.
Chcę nasze odbitki pokazać na filmie (w TV) więc rozdzielczość ekranu TV PAL
to zaledwie 720*576 linii a w przyszłości może HD 1080. Więc jak sadzę nawet
najprostszy skaner spełniłby moje oczekiwania. Zależy mi na tym by była duża
głębia koloru, by się tego zwyczajnie nie wstydzić ;) By był łatwy w
obsłudze w miarę inteligentny ;) Czytałem o canonie, że np po wsadzeniu
kilku odbitek automatycznie tworzy kilka plików - z oddzielnymi zdjęciami.
Chcę po prostu ładne skany. Chcę by był trwały, by się nie psuł .. Nie wiem
co napisać, nie miałem nigdy skanera, nie obsługiwałem a chcę ładne obrazki
;) Ot wszystko.
M.